30 days and counting

 
Idag är dag 30 som gått utan att jag rökt en cigarett. För 30 dagar sedan tog jag min sista cigarett
och tänkte att - nej, det här var nog sista.
Jag har rökt i ganska precis 10 år och det har blivit en del utav mig och någonstans kändes det väldigt 
tråkigt att säga hej då till min vän cigaretten. Visst har det varit ett destruktivt förhållande men det har
även varit stabilt och stöttande. Dag 2 var den värsta och det tror jag attt många andra som har slutat 
kan gå i god för. Men jag tog mig igenom även den. Det som fått mig att frånstå när det varit jobbigast,
tro det eller ej, är andra hands rökning. Att stå bredvid någon jag känner som röker och få känna doften 
kunde kännas lite lugnande när det var svårt. Dag 2 gjorde jag även något som vissa ifrågasatt efter att
ha fått se det medan för mig känns det inte alls särskillt konstigt, men det får ni se lite senare idag för
snart ska jag iväg och fika på fina Lyran.
Innan jag går vill jag bara visa en sak. Det finns nämligen en sluta röka app (som är lite sådär eftersom jag
skaffade den så långt efter jag slutat men) där finns det en sak jag verkligen gillar att titta på som är väldigt
motiverande och det är Resultat. Och den kan se ut så här.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0