En dag i solen


Dagen började ungefär någon gång efter lunch på Mariatorget.


Sedan gick jag och Gabrielle till Mellqvist Kaffebar och satt under körsbärsträden och drack kaffe i solen med tusentals små blomblad som regnade runt oss. Hur fint som helst.


Sen promenerade vi till Skinnarviksparken.


Vi satte oss på en bänk i solen och letade fräknar på näsan och pratade om sommaren och vad man egentligen gör när man har tråkigt.


Sen blev det glass på skolgården. Första vårglassen i solen. Mums!


När jag skulle gå in i skolan så hittade vi den här lilla mannen som någon tappat så han fick vara med på bild men stod kvar och hälsade glatt på folk som gick förbi.

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

älskade söder<3

2012-05-03 @ 07:43:17
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: Malin Aurora

Sv: Nej det kan jag hålla med om, men sedan så måse man tänka på att Murakami är en äldre japansk man och att Japan ligger ganska många år bakåt i tiden jämställdhetsmässigt. Samt att han utgår ganska mycket från sig själv då han var ung, då alla japanska kvinnor var hemmafruar.



Men bortsett från det så tycker jag väldigt mycket om hans språk och hur han bygger upp en historia. Och personligen tycker jag att hans böcker är väldigt mycket bättre på engelska än på svenska, det känns som att det försvinner lite i översättningen.

2012-05-03 @ 10:08:50
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0