Sommaren 2002


En av början av 2000-talets bästa filmer är Ghost World.
Jag såg den på bio med min mor som tyvärr inte alls uppskattade den lika mycket som mig.
Efter det har jag sett om den om och om igen. Hur kan man inte gilla en berättelse om två tjejer som dissar alla i High School och vägrar gå på Collage (och det här när man själv går på Gymnasiet) och istället spenderar sin sommar med att bla följa efter random människor.
En tjej som färgar håret grönt, har olika läppstift på sig i nästan varje scen, lyssnar på Indisk rock och Jazz.
En helt underbar och väldigt snygg indiefilm.


Kommentarer
Postat av: Elin-Alice

ah, ghost world är verkligen rätt underbar.

2011-09-07 @ 17:19:30
URL: http://medmiranda.blogg.se/
Postat av: sofia

jag uppskattade den inte alls när den kom, och nu i efterhand tycker jag det är lite konstigt eftersom jag själv var lite av en oddball. men senast jag såg den tyckte jag väldigt mycket om den!

2011-09-10 @ 00:42:11
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0