Midsommar del 2


Dagen innan midsommar så tog jag mig ut till Tyresö för att hälsa på ett litet nytillskott. Min gåva såg ut såhär.
Senare den kvällen spenderades på en regnig uteservering med öl och kedjerökande för att senare förflyttas till Carmen där mitt Psykologigäng från Komvux förde långdragna konversationer om när glasögon kom till och varför Fabian kunde vilket årtal vilken författare fått Nobelpriset i litteratur.


Dagen därpå var det midsommar och solsken. Jag tog mig ut till Järfälla för att spendera förmiddagen och stor del av eftermiddagen med mina föräldrar. Jag hade nämligen inte firat midsommar med min mor sedan 1994 så det var gott och väl på tiden.


Efter sill lunch så blev det efterrätt som såg ut såhär. Min mor hade gjort egna marängbottnar till oss så det blev som en egenknopad minitårta. Crämen bestod av grädde och lemon curd. På det strödde vi bär och kokos blandat med finhackad mörk choklad. Väldigt gott och extremt mastigt. Jag skulle rekomendera att man delade på detta med någon. Vi åt varsin.


På lördagsmorgonen såg min frukost ut såhär ungefär.

Kommentarer
Postat av: lisa

mumsmums!:) och mysig och fin midsommar du hade:)

2011-06-27 @ 00:58:07
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Miranda

marängtårtan ser jättegod ut!!!



sv: tack snälla, jag hoppas jag klarar det, jag ska försöka! Jag hoppas också på fint väder i Augusti. Jag fyller arton då också och så är det bröllop, och way out west förstås! :

2011-06-27 @ 09:33:09
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0