En svunnen tid



När jag var en jätte liten flicka mellan ett och spring ålder så jobbade min mor här.
I Hötorgshallen hade dom längst in en liten brödbutik som inte längre finns kvar men jag är ganska säker på att den lite större som låg bredvid fortfarande finns.
Tanterna i butiken bredvid brukade nypa mig jätte hårt i kinden och berätta hur söt och stor jag blivit.
Doften i hallen var alltid underbart lugnande. Alla de bästa dofterna på en och samma plats. Ibland på helgen så köpte min mor med mint choklad i storlek av en femkrona. Det var bland det bästa jag visste. Sånda dagar var bland de bästa dagarna. Alla kunder var alltid så vänliga och tittade nyfiket på mig när jag satt i butiken på golvet på en liten kudde och tittade nyfiket tillbaka.

Har ni några fina minnen från när ni var små?

Kommentarer
Postat av: V.

När jag var liten låtsades jag ibland vara sjuk för att få följa med pappa på jobb istället för att vara på dagis.



Och fast han är kontorsman och viktig fick jag följa med på möten och springa mellan alla skrivbord. Hans väggar var fulla av mina teckningar och kort på oss barn och min pappa alltså, åh.

2011-01-06 @ 17:34:57
URL: http://istalletforforvirring.blogg.se/
Postat av: V.

(bara en sån sak som att han sjunger med jens lekman i köket när han lagar mat!)

2011-01-06 @ 17:36:23
URL: http://istalletforforvirring.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Så fint det låter. Jag önskar jag hade massor med fina minnen från barndomsåren men det jag minns är tyvärr bara plågsamt.

2011-01-06 @ 18:32:59
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Catrins Garderobstankar

Jag bakade jättemycket med min mamma. Jag brukade lägga örat mot bakmaskinen som malde och doften av jäst & kardemumma nådde näsan. Det var fint.



Jag har faktiskt fått ta över den bakmaskinen så nu är det min dotter som lägger sitt öra mot bakmaskinen när den kör igång.

2011-01-06 @ 20:07:54
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

min mormor jobbade i en kaffeaffär när jag var liten. varje gång jag var i stan med mamma gick vi in och jag fick äta så många bitar av deras finaste chokladkola jag bara orkade. kommer nog aldrig att sluta att älska doften av kaffe. :)

2011-01-06 @ 23:31:43
URL: http://imnotfinished.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag minns en gång då jag var litenliten, hela familjen var och hälsade på släkt i en stad längre norrut och jag hade gått och lagt mig, det var sent, dom vuxna satt uppe framför teven då jag trippar upp för trappen och dom säger:

- men vad gör du vaken nu?

varpå jag svarar:

- det gö' inge.



lite gulligt kan jag tycka - och "det gör inget" följer med än idag, jag tar ganska lätt på saker och ting och oroar mig inte i onödan.

2011-01-08 @ 13:35:14
Postat av: Anonym

gu så fint.

när jag var liten hade vi en ganska stor trädgård. vi hade körsbärs-, plommon- och äppelträd. vinbärsbuskar och allt sånt där somrigt. en dag satte jag på min farfars axlar där ute i trädgården och plockade ner körsbär från grenarna jag annars aldrig nådde. jag som knappt pratar med min farfar nu brukar tänka på det ögonblicket ibland. det var fint.



och tack så jättemycket för dina host-tips!

2011-01-09 @ 22:37:48
URL: http://middleclass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0