Blank



Jag vill sy.
Jag vill skriva.
Jag vill teckna eller illustrera.
Jag vill läsa böcker.
Jag vill köpa nya kläder.
Jag vill dricka te och prata med min bästa vän om kvällarna, utbyta tankar och perspektiv på saker.
Jag vill gå ned i vikt.

Ibland kommer inspirationen flygande utan att du bad om den och ibland måste man kämpa för att få fram den och för att hålla den levande.
Kan det vara att man bara inte orkar? Är det första steget som egentligen är det svåraste?

Vad brukar ni göra för kreativt?

Kommentarer
Postat av: leo

Det där lät väldigt mycket som min egen Vill-Göra-Lista.



Och när det gäller kreativitet - från böcker till målningar - är jag duktig på att påbörja. Med större projekt blir det oftast svårt att avsluta och jag vet inte hur många saker som finns halvfärdiga i datorn och runtomkring.

2011-02-13 @ 22:33:50
Postat av: V.

Jag önskar så innerligt att jag vore kreativ. En sån som satt uppe tills sent och tecknade, kunde sjunga dansa måla med ord och allt det där. En som lät känslor ta över.



Men jag beskrivs som logisk. inte som känslostyrande och min bror fick all dos av kreativitet som fanns i mina föräldrar. och ibland bubblar det innuti men jag får nästan aldrig utlopp för det.

2011-02-13 @ 22:46:19
URL: http://tinnitusihjartat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Knepet är väl att vara zen. Och uttråkad. Då funkar det mesta ;-)

2011-02-14 @ 09:55:14
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Miranda

åh måla! jag vill måla! Idag såg jag en tjej som drejade på tv:n och åh vad jag vill dreja nu! Fast jag inte kan. Fast jo!



Jag brukar spela, låta fingrarna leka över pianot. Försöka skriva låtar. Lyssna på låtar och drömma ihop egna filmer till dom, det är bland det bästa för det känns så.

2011-02-16 @ 22:39:47
URL: http://morgonvind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0