metaetika teorier och Wittgensteins språkfilosofi


Såhär i efterhand kan jag se att Filosofi kanske inte var det bästa ämnet för mig. Det är super intressant, jag älskar lektionerna och diskutera men jag fasar inför proven. Denna gång känner jag mig lite små lugn och inte för att jag förstår något för det kan jag inte påstå att jag gör. Men för att jag vet att det inte hjälper att bli super nervös. Det kan komma sista minuterna innan provet, men just nu kan jag inte annat än att bara läsa och anteckna så mycket som möjligt och hoppas på att det fastnar.

Nu börjar kvällen lida mot sitt slut och imorgon har jag bestämt mig för att jag ska åka till Kungsträdgården och fota körsbärsblommorna som plåster på såren till provet.

Vad brukar ni hitta på för fint när ni känner att saker går emot er?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det låter som en utmärkt idé! Pepp!

2011-04-28 @ 23:04:37
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: tilda

detta är jättejättetöntigt... men när det känns fy brukar jag kolla igenom inkorgen efter söta sms. Det hjälper faktiskt ibland... och du, körsbärsträden är ju så fina, åååh. Mvh mvh.

2011-04-29 @ 19:17:52
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0