camera obscura textat på ett kvitto



I söndags satt jag uppe i Vitabergsparken och såg solen gå ned. Jag hade lite picknick mat med mig som jag åt medan jag läste min bok "Running with Scissors". Jag blev så inspirerad av de underliga karaktärerna att jag gick hem och hällde upp ett glas cider, tände lite ljus och började skriva en karaktärsskildrig till min egen novell.



Idag/Igår har varit en sån där produktiv dag igen. Jag har varit på söder och köpt mig ett nytt fint köksbord. Eller det är gammalt, men väldigt fint. Ni kommer få fler bilder, men det här är vad som finns nu. Det är ett väldigt speciellt bord nämligen. Efter jag var klar med att få in bordet hemma hos mig så åkte jag till Record Hunter och Strage har rätt. Det är något alldeles speciellt lugnande med att flippa mellan skivorna, lyssna lite på musiken i bakgrunden medan. Vare sig man kommer köpa något eller inte. Mitt problem är detta. Jag vill ha allt. Eller nästan iaf. Jag kommer till kassan och när han ser min fina lilla samling skivor så rekommenderar han lite annat på det och eftersom jag var ute just efter att någon skulle säga "det här är vad du ska lyssna på" så va det precis vad jag gjorde. Sen smalade jag ned mitt urval lite och tog en av de rekommenderade skivorna och fick en skiva på köpet.
På väg hem så stannade jag till och hämtade ut ett paket från Bokus. Mina böcker hade kommit.



Här har ni min framtida läsning mellan skolböcker och annat.



Jag städade, torkade av bordet och åt middag för första gången vid det nya bordet. Jag gjorde en fin omelett med knäckebröd vid sidan om.
Efter att ha pratat i någon timma med Lisa så övertalade hon mig att skaffa Photoshop, så det har jag suttit och pillat en del med och provat på lite olika saker. Men jag känner mig väldigt ny fortfarande. På den här bilden kan ni skymta ena av två stolar som kom på köpet med bordet. Dom är 1800-tal.

Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Stolarna är helt fantastiska! Wow! Wow! Wow!



Mmm... Bra skivor. Desire är nog en av mina favoriter ever.



Jag vet! Visst är det en skön känsla? Fast jag lånar mina skivor från läsesalongen istället. Hade jag råd skulle jag köpa. Men jag är väldigt pank just nu...

2011-04-22 @ 10:55:17
URL: http://www.twentytwototwo.blogspot.com/
Postat av: Sara

åh böcker! skulle vilja beställa igen några snart :P

2011-04-22 @ 11:10:02
URL: http://faeria.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

åh.

1. så glad att också du fortfarande förstår att musik på skiva är det bästa. Annars kan man ju inte läsa texterna och bläddra bland bilder på sin favorit. Blir så ledsen när skivbutikerna lägger ner överallt. Den sista i min stad har försvunnit..

2. introducing hello saferide var min favoritskiva hela förra hösten tror jag. Precis alla låtarna är bra. bästa hon.

3. väldigt fin frisyr du har klippt. Önskar jag kunde passa i Monroe-blondt och lugg.



ha en fin helg hörru :)

2011-04-22 @ 14:31:11
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Anna (Bokstävlarna)

The Great Gatsby är en fantastisk bok! Hoppas att du kommer gilla den. :)

2011-04-22 @ 18:31:17
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0