Grattis i förskott!!!



I Lördags tog jag och The Scientist en tur ut på stan. Vi gick runt i dom olika valbåsen och plockade på oss små broshyrer och pins, vi åkte spårvagn och gick i affärer och tittade runt tills vi slutligen åkte hemåt för att ha en myskväll tillsammans. När jag öppnar dörren ser jag på en gång att det är något som inte stämmer. Min första tanke är att jag har gått in i fel lägenhet, min andra är att någon har brutit sig in hos mig eftersom det står saker i min hall och hänger jackor som inte är mina i min hall. Men vad jag inte kunde få ihop är varför någon skulle lämna saker. Det gick inte ihop och The Scientist var så lugn så jag tog några steg innåt för att upptecka att mina vänner satt där hemma hos mig. "Grattis i förskott" säger Anna. Men min födelsedag är inte förns om över en månad. Tydligen tänkte dom att det skulle bli mer av en suprise såhär och det kan ja ju säga att det blev. Jag gick in och kramade om alla och kände mig otroligt förvirrad. Sen fick jag öppna presenter.
Jag fick en blomma och jätte söta hårspännen av Josefin.
Jag fick söta klistermärken och jätte fina pennor av Daniel.
Jag fick en bok och te av Anna och Robert vilket kommer bli perfekt till hösten då man kommer behöva böcker och te. Hur mysigt som helst.



Jag fick avsluta paket öppningen med presenter från The Scientist. Jag fick en otroligt fin bok med underbara illustrationer av klänningar bla där man kan fylla i och sånt. Ni kanske får se mer av den vid annat tillfälle. Jag fick också något jag önskat mig otroligt mycket vilket var en Diana F+ Kamera som ni ser på bilden nedan. Jag är så himla nyfiken och glad och allt på en och samma gång!



Sen började alla packa ihop och sa att det var dags att gå. Jaha tänkte jag och vinkade lite försiktigt, men så sa dom att jag också skulle gå. "Jaha", sa jag, "var då någonstans?"
"Vi ska på fest".
"På fest va roligt!" sa jag.
"På din fest", säger Anna.
"PÅ MIN FEST!?" säger jag och strålar upp, fortfarande något förvirrad.
Sen beger vi oss vidare till Bredäng...


När vi kommer fram har det förberetts med snittar och pirråger och tårta och snacks och allt läggs upp på fat och plockas fram.



Den söta illustrerade menyn.


Anna hade jätte fina servetter, tydligen från IKEA.


BigRed fick inte dricka medans The Scientist pratade för det hände lätt olyckor då lade vi märket till.


Söta Anna.


Underbaraste The Scientist.


Robert och Lisa.




Daniel


Kamile som hade hjälpt till och gjort den jätte goda maten.


Sen kom Tårtan fram.


Den var nötbotten med grädde och lingon på. Hur mumsigt som helst.


Jag gick runt och fotade med Daniels kamera tills batteriet tog slut.



Vi tog Lars Ohly bilder på Lisa och Hiwa som Lisa sen fixade till. Så här blev det.

En underbar kväll! Tack till mina fina vänner som gjorde allt det här för mig!
Och tack till Lisa och Kamile för den jätte goda maten och till Anna och Robert som lånade ut sin mysiga lägenhet.
Kram till er allihop!



Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

(som jag skrev hos artvsfashion:) överraskningsfester är ju fantastiskt underbara och visar på hur bra människor kan vara. underbart!



(och åh, tack!))

2010-09-13 @ 12:21:26
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

ser himla härligt och gott ut!!

2010-09-13 @ 13:47:50
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Puss!

2010-09-13 @ 14:12:23
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

(Skapande & tankar finns det plats för, det behöver man ingen blogg för.)

2010-09-14 @ 09:24:55
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

åh vad roligt med överraskningsfest och firande! Mest fantastisk är ju din nya kamera, alldeles underbar!

2010-09-14 @ 17:12:49
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0