Anna Mouglalis

Ända sen jag såg en film som heter Les amants Du Flore, så har den här kvinnan fascinerat mig något oerhört.



Det är en film om Simone De Beauvoir.
Tyvärr hittar jag ingen länk till en bra trailer, inte ens IMDb kan rädda mig nu.
Jag såg den här filmen en eftermiddag då den gick på Svt. Jag har aldrig sett den eller hört talats om den innan eller efter det. Men om ni någonsin snubblar över den och gillar den typen utav film så tycker jag att ni ska ge den en chans.



Hon är även med i filmen som kommit om Serge Gainsbourg liv. Som jag anser verkar vara en kraftfullt kariskmatisk film som jag inte kommer kunna låta bli att se och när jag har gjort det så kommer ni säkert få höra mer om vad jag tyckte om den.



Och så slutligen. Det har gjorts många filmer om Coco Chanel.
Audrey Tautou var med i en tolkning som hette Coco Before Chanel. Jag tyckte att den var helt okej.

En lite bättre tolkning enligt mig var Coco Chanel som var mycket vackrare och bättre sammansatt i både tempo och skådespel. I den hade Barbora Bobulova huvudrollen och Shirley MacLaine spelade den äldre Coco.

Men Coco and Igor är nästa film jag ser fram emot att se. Trailern kan ni se här.


Kommentarer
Postat av: Lisa

coco chanel med audrey tautou är underbar.

2010-10-03 @ 00:47:08
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

jag är verkligen sugen på att se filmen om serges liv. ser fram emot att höra vad du tyckte om den (utan spoilers såklart). tusen lördagskramar på dig!

2010-10-09 @ 12:24:34
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Johanna Af Apel

Tack sa himla mycket for dina alltid lika varma och upplyftande kommentarer <3 Tusen tack. Din blogg ar hemskt fin. Verkligen. <3

2010-10-10 @ 20:20:18
URL: http://afapel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0