Bullar och Cupcakes



Förra fredagen så gjorde jag och The Scientist kanelbullar med kokos.
Jag är inte så förtjust i snäckor som de kallas för så jag brukar göra den lite plattare som längd för att sen dela upp den som byxor och snurra ihop den.
De bullar som blir lite för små lägger jag över på de som är mindre.
Jag brukar göra bullarna så stora som jag vill ha dem. Ett problem med det är att de jäser efter det. Så de blir alltid större än jag tänkt mig. Men jag har aldrig fått några klagomål på det.

Så här blev resultatet iaf. 38 bullar blev det.
Det slutate med att jag var tvungen att köra ut The Scientist från köket när smeten var klar för att bli färdig med bullarna då det blev mycket runt studsande till radion då vi äntligen lyckats få in Vinyl.

Bullarna blev otroligt goda. (Kokoset gör att de blir saftigare.)



Såhär ser min CupCake ut som jag köpte igår!
Visst är den fin!


Translation:

I baked last weakend and here you have the result. They were really good!
And further down is a picture of the CupCake I bought yesterday. Isn´t it pretty!?

Kommentarer
Postat av: beabea

mmm gott!

2010-03-12 @ 10:12:10
URL: http://peterstormare.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

jaa! gör en mustachfest och bjud in mig :) fast inte i mitten av april!

2010-03-12 @ 16:24:55
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

ÅH SÅ GOTT! Ska baka kanelbullar på söndag!!! och chokladkolasnitt kakor aldrig bakat förut men blir nog bra och så fin cupcakes!

2010-03-13 @ 02:21:39
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0