En myshelg kanske?

Vissa av oss kanske ska ta det lite lugnt nu efter all Jul och nyårs rush som har varit de senaste veckorna.
Bara slappna av och titta på en eller två filmer.
Men vad ska man se?!


Jag har skrapat ihop lite filmtips till dig som inte kommer på något att se, så de är bara bulla upp med en massa kuddar och täcken. Hyr någon av dessa och köp lite chips, värm popcorn eller baka något eget. Vilket som du gillar bäst.




En Wes Anderson film kanske med Gwyneth Paltrow som en av huvudrollerna. Innan den här filmen tyckte jag inte alls om henne. Nu älskar jag henne.
Wes Anderson är väldigt bra på att fånga sina karaktärer i väldigt obekväma situationer.




Eller den här mysrullen.
De var säkert en evighet sen du såg den om du inte missade den helt.
Alla har vi saknar vi Kat och Patriks munhuggande ibland.



Om ni känner för något mer seriöst så skulle jag rekommendera den här rullen.
Många bra skådisar och allt snurras ihop i slutet, sånt gillar jag.
Mysig dialog och några tårar kommer säkert att rulla.




Om ni missade när jag rekommenderade den här filmen så gör jag fortfarande det.
500 days of summer.




Känner du mer för en klassiker så var det säkert ett tag sen du såg Breakfast at Tiffanys eller hur!
Och hur kan man på ett bättre sett blanda drama och humor?




Själv var det ett tag sen jag såg den här filmen.
Girl Interrupted ger mig alltid rysningar. Jag blir glad även om den är lite ledsam på ett sätt.
De flesta får ångest medan ja får en mysig känsla av välbehag.
Jag tycker väldigt mycket om den här filmen fortfarande. Har svårt att se att det skulle förändras.

Lycka till med filmtittandet och om ni ser någon av dessa så får ni gärna säga vad ni tyckte eller om ni redan har sett dem kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0