173 days ♥



Såhär ser vi ut. Ja, nästan iaf. Jag tog bilden på honom och tyckte den blev himla söt!
Bilden på mig är tagen från i sommras, samma dag som vi träffades.
Nu har jag brunt hår. Men sådär såg jag ut i minst ett år.



Till Torsdagen så hade jag förberett en liten skattjakt till min älskling som fyllde år.
Så här ungefär såg den ut. Fast det var utspritt över hela lägenheten. Eftersom det var så otroligt dåligt väder så tyckte jag att det kunde vara en bra idé. Nummren på lapparna skulle vara i ordning och översättas till vad vi vanliga "dödliga" människor kallar en siffra. Men de va lite mer utmaning såhär. Tyckte jag iaf, men han hade inga problem med att haja hur de fungerade. Lite knepigt att hitta några lappar och komma på vilken kombination allt skulle in. Tur var väl det. Annars hade det varit en tråkig skattjakt.


Här är det paketet han skulle leta efter och det innehöll..

..De här super fina hörlurarna. Jag funderar faktiskt på att skaffa mig ett par likadana. Dom är sååå fina!
Och nu kanske ni tänker "rosa till en pojke?" Men de får ni tänka som ni vill i så fall. Han tycker om rosa och jag ser absolut inget fel med det. Det är charmigt och tyder på bra karaktär ♥

Men när han kom hem till mig så möttes han först givetvis av en MegaKram! Sen fick han en jätte fin cardigan som jag hittade på H&M för ett tag sen.


Senare åt vi middag. Kyckling sallad med bröd, brie och salami till. Vi drack lite gott och pratade och hade mysigt.
Tanken var från början att vi skulle ha en picknick utomhus, men eftersom vädret inte tillät det så tänkte jag först picknick innomhus, men så kom jag på att vi aldrig bara har suttit vid ett bord hemma hos mig uppdukat och ätit. Så det tyckte jag kunde vara ännu trevligare. Och det var det!

Senare mös vi ihop oss. Jag är ledsen att jag inte tog någon bild på efterrätten, det var en underbart god kokoskaka med gräddglass med chokladkross i och på toppen färska Jordgubbar och födelsedagsljus som han fick blåsa ut.

Min kusin var och hjälpte mig fixa det sista innan han kom också. Vi möttes upp i skärholmen och handlade lite, sen åkte vi hem till mig och medan jag damsög och gjorde i ordning för skattjakten så hjälpte hon mig att ordna en till present som var tänkt innan jag kände att jag inte hann med den. Såhär blev resultatet och jag blev jätte glad. Tack så jätte mycket!



Det blev otroligt vackert. Hon hjälpte mig även klippa ut tygbitar till vimplar som jag snart ska sy ihop så ska ni få se hur fint det blir!
Det är de som ligger under asken.

Jag hade även klätt hela lägenheten med ballonger som ni ska få se i ett annat inlägg. Det blev otrolgit fint och jag funderar på att alltid ha det så, men så känns det kanske inte lika speciellt då vid sådana här tillfällen. Man blir otroligt glad när man vaknar på morgonene iaf.

Translation:

Here are some pictures from my boyfriends birthday. I took the day of to prep and arange the last things that had to be done. And one of them was a treasure hunt that led to a locked document on the computer with a message to were the present was hidden.
He loved it!
And the little box in the last picture. I actually had to get some help from my cosin couse I had no time left with everything else I had to get redy. But it is a box with 173 little fabric hearts, one for eatch day we have been together. And I thing the result was fantastic. I couldnt have done it better. Thank you so mutch
Lisa.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh, mysigt inlägg! och så fina ni är, verkar vara ett sånt där par som man tänker "åh de är nog gjorda för varandra". skattjakt är ju inte fyskam också, jag ska önska mig en sådan nångång tror jag!

2010-04-23 @ 12:36:18
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

tack fina! det är inte sol här idag, snarare ljusgrå himmel med regn som faller stundtals. men jag sitter inne med en vattenflaska och gitarren, så jag klarar mig nog tills ikväll!



i paketet var det en klänning och ett linne, superfint. kan visa det framöver om jag kommer ihåg! :) kram!

2010-04-23 @ 13:19:28
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Åh! Vilken fin bild på Hiwa :)

2010-04-23 @ 21:09:57
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

fina ni är!

2010-04-23 @ 23:54:56
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Felicia

Så fint! Åh, jag älskar såna bilder man tagit vid speciella tillfällen som till exempel den dagen man träffades eller blev tillsammans. Så många fina bilder!

2010-04-26 @ 15:00:23
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0