My own little furrball



Ibland vill jag ha en liten bebis, en gosboll som den här.


Sen kommer jag ihåg att de får min näsa att klia fruktansvärt och så försöker jag låtsas om att ja inte tycker om katt.



Men se så söt! Busig och go, jag vill nog ha någon som tuggar på min sko.





En liten pälsboll med egen vilja. Jag får nog aldrig välja film jag.



Musikaliskt begåvad givetvis.





Så kan jag utstå min allergi och för en stund få känna mig fri.

Jag har sen jag var liten och var tvungen att ge upp vår katt Tussan alltid tänkt att när jag blir stor och flyttar hemmifrån så ska jag minsan skaffa mig en egen katt. Tyvärr så har jag ju då istället med åren blivit väldigt känslig mot pälsdjur. Vilket inte känns särskillt rättvist!
Hon var världens finaste. Svart med bruna ränder som bara syntes om hon låg och gassade i solen. Varje år hjälpte hon till att riva ner Julgranen. Skafferiet lärde hon sig snabbt att öppna. Hon älskade mina leksaker och springa runt på morgonen tyckte hon var jätte roligt!
Jag puttade ner henne i badkarlet en gång när hon stod på kanten och slickade sig och jag tänkte att om hon nu inte är ren så kan hon ju bada med mig. Det tyckte hon inte var roligt! Mamma förklarade för mig sen att katter inte tycker om att bada
Efter två eller tre år så var hon tvungen att lämna oss eftersom mor min var allergisk och vi skulle flytta till ett nytt ställe. Vi sålde henne för den symboliska femkronan och ja sparade den under många år i mitt kassa skåp.
När vi kom och hälsade på henne i sitt nya hem så hade hon blivit en väldigt muskulös liten puma som fortfarande lät lite klumpigt men hon hade lärt sig att skicklighet och snabbhet var allt som krävdes för att kunna jaga ordentligt.

Så ja, jag önskar att ja inte var allergisk mot pälsdjur att de aldrig blir värre än vad det redan är och att jag någon gång kan få skaffa mig en sån där liten mysboll.

Bilderna hittar ni som vanligt Här!

Translation:

A Story about a cat I once had and the fact that I now am allergic to furry animals and I wish that I some day despite this can get myself a little furrball like this anyway.


Here you have the link to the pictures.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0