illustrera mera 5


Om jag gör en lite större illustration så börjar jag gärna med ögonen. Blir inte ögonen bra så kan jag lika gärna börja om och då vill jag inte ödsla tid med kring detaljer.


Efter ett tag såg den ut såhär. Det är ovanligt för mig att använda blyerts till såna här illustrationer men det var vad jag hade.


Jag köpte billiga färgpennor på Lidl för att kunna få till lite färg. Något jag verkligen ångrade när jag komm tillbaka till ögonen.


Men efter att ha kommit hem och fått tag i mina riktiga färgpennor så lyckades jag rädda henne tillslut.
Igår var en låååång dag i solen. Till och med lite för lång då jag hade otrolig brist på solskyddsfaktor och det inte gick att gömma sig på hela dagen. Också mycket för att vi grillade men det är en senare historia.

Jag har en till på gång som inte är riktigt klar ännu som ni ska få se senare.

Kommentarer
Postat av: Lisa Frentz

Gillar spetsdetaljen på tröjan.

2012-05-28 @ 11:36:32
URL: http://artvsfashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0