"Sitter på ett café under träden och dricker kir."


Idag begav jag mig hemifrån klockan halv sju mot Södertälje till mitt sommarjobb. Det är helt otroligt hur mycket jag minn efter att ha varit borta i sex månader och studerat.
Jag saknar vår knökfulla cafeteria, lärare som inspirerar, hänga på skolgården på rasterna och sitta i korridoren och läsa på precis innan lektionen börjar för att sätta mig på exagt samma plats som första gången lektionen tog sin start för sådan är jag.
Men det känns skönt att ha dagarna sysselsatta även fast jag inte kan sitta uppe och vara dekadent kreativ till klockan fyra på morgonen längre eftersom jag måste gå upp klockan fem.

Men när jag kom hem idag så låg det ett vykort på min dörrmatta skickat ända från Frankrike.
Gabrielle berättar om franska baugetter, ost och vin. Om att sitta i skuggan av trädet på ett Café och att vi bör hyra ett hus där någon gång.
Ja Gabrielle, det vill jag så himla gärna!

Såna här saker får mig att bli sådär genomlycklig inuti och snart kommer hon hem, så jag har längtat.
Då ska jag bjuda dig på middag.

Kommentarer
Postat av: Miranda!

Det är så roligt att få post! Och vilken fin post du fick idag! :)

2011-06-27 @ 20:36:52
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/
Postat av: Miranda!

sv: Det undrar jag med, det finns ingenting som är så mysigt, fint och underbart.. Tack fina!



Kvällsdopp är underbart... Blev genast sugen på att ta ett imorgon! I vättern där jag bor är det fortfarande (och nästan alltid annars också) iskallt, men det finns en liten varm långgrund sjö ute på landet som vi brukar cykla till! Det kanske får bli ett kvällsdopp där imorgon...

2011-06-27 @ 23:31:57
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/
Postat av: lisa

vad fint.

2011-06-28 @ 00:03:55
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Petra

stundtals är det nog det, men efter att ha legat under gungorna på det nya eu-säkra underlaget med en tekopp och min bästa vän har jag nog insett att han faktiskt tycker om mig, man kysser inte någon inför sina arbetskamrater och pratar varje dag i en månad om man inte vill något. det kommer nog bara ta tid, för denna veckan har han någon hos sig som jag aldrig kommer vara viktigare än, och det vill jag inte heller, sin lilla pojke. jag var nog mest rädd för att sabba något, men idag, precis när det var som värst på jobbet fick jag ett fint och ganska flörtigt sms, och efter att inte kunnat sova sen i torsdags, gick jag hem och somnade på soffan. det ordnar nog sig dethär <3

2011-06-28 @ 18:11:24
URL: http://desorages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0