Om Kärlek och lite sånt.



Är du i ett förhållande? Ja.
Har du kysst någon idag? Nej.
När går gränsen vid otrohet? Svårt. Jag antar att man sins emellan måste bestämma en sån sak. Men kyss som betyder mer än på skoj eller hej skulle jag nog säga.
Är du romantisk? Ja, det skulle jag säga.
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Rolig, ambitiös, pratglad, öppen, respektfull, orädd, söt och älskar mig tok tok mycket.
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Pussig, gosig och busig. Omtänksam och kärleksfull.
Vad är viktigt i ett förhållande? Att man är vänner också, lojalitet, att man har roligt tillsammans, att man respekterar varandra, pratar med varandra och att man lyssnar på den andra. Kommunikation är jätte viktigt och hur svårt det än kan vara ibland så är det värt att kämpa vidare.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Absolut.
Har du lekt med någons känslor? Inte vad jag är medveten om.

Hur många har du varit ihop med? Där vi kallat varandra pojkvän och flickvän? Oj, fem kanske, men två av dom höll i en vecka ungefär.

En kallade mig i för sin ex flickvän när det tagit slut och vi var tillsammans i två år.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Så länge jag är kär i honom och han i mig och vi har det bra, så vill jag vara i ett förhållande.
Är du en bra pojk/flickvän? Ja!
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Hiwa
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Lite yngre än 20 kanske.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Nej, det känns lite väl även för mig.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Jag blev mest dumpad. Har alltid haft svårt för att vara den som släpper taget.

Hatar du ditt ex? Absolut inte, men jag brukade göra det.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Precis när det tagit slut, men aldrig när det väl gått över en gång.
När du vill ha någon, vad gör du? Påriktigt? Jag gör honom medveten om att jag finns och väntar ut honom tills han kysser mig först.
Bästa raggningsrepliken? Måste vara två "Din lugg är jäkligt snygg, ska vi hångla?" och "Hey, how YOU doin'?". Ingen av dem funkade dock.
Hur skulle den perfekta dejten se ut? Den perfekta dejten? Förmodligen har jag ingen aning. Men jag är sucker för sånt, där killen anstränger sig lite mer. Som att planera picknick i en park, eller vid sjön, på natten med ljus och grammofonspelare. Dansa på kullen tills solen går upp. Ha med en termos med kaffe så att jag inte somnar. Till exempel.
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?
Hiwa
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? Ringa Lisa på ströt och gråta förkrossat i timmar.
Vill du gifta dig? Jag vill absolut gifta mig. Det kommer bli en brakfest med de allra finaste.
Vill du ha barn? När tiden känns rätt.
Blir du lätt kär? Kanske det. Förtjust, ja, kär tar ju lite längre tid och oftast har det hunnit ta slut innan man når det.
Vad faller du för? Självsäkerhet, uppvaktning, humor, någon som bär mina kassar, byter min glödlampa/propp och hjälper mig med disken. Inte för att jag inte klarar det utan för att han vill.
Vad är det mest avtändande du vet? Någon som inte säger ifrån när någon annan blir orättvist behandlad, som inte hjälper till där det verkligen behövs, som inte kan ta hand om sig själv, dåligt självkänsla och självförtroende, för klängig och dålig på att kyssas. Någon som trycker ned andra för att må bättre själv.
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Mycket viktigt! Balans baseras på att man har något gemensamt. Sen kan man även balansera ut varandra genom att vara olika, men åsikter och grund bör vara så lika som möjligt tycker jag.
Har du fått ditt hjärta krossat? Massor.
Hur raggar du? Ögonkontakt är en början. Verbal kommunikation är ett andra steg. Jag är nog ganska direkt om jag vill ha något, men är jag kär så väntar jag ut honom lite mer.
Har du en ”utseendetyp” hos killar? Lockigt hår, ett varmt leende och gärna längre än mig. Men attityd (utan att vara otrevlig) går lång väg.
Vem var din första kärlek? Tim, tror jag.
Vad tycker du om att ligga på första dejten? Är jag seriös så väntar jag.
Vad tycker du om one night stands? Jag hade en period då det var väldigt vanligt förekommande.
Är kärlek allt i livet? Nej nej, men viktigt skulle jag ändå säga att det är. Bland det viktigare. Vare sig det är kärlek till sin partner, sina barn eller föräldrar och även vänner. Kärlek är på något sätt vad som håller oss från att glida isär.



Kommentarer
Postat av: Baby Melody's Beauty Blog

Härlig och intressant inlägg!!:)



Ha en toppen dag sötnos!

<3

2011-01-10 @ 14:54:15
URL: http://babymelody.blogg.se/
Postat av: Lisa

trevlig läsning!

2011-01-10 @ 15:42:45
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

fin header!

2011-01-11 @ 00:01:20
URL: http://fuckingmeds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0