Höst inspiration




Cold is here, fall is near, love is compleat.


Kylan har trängt igenom sommarklänningar,nylonstrumpbyxor och sandaler.
Det är dags att ta farväl och plocka upp dammiga kartonger från källare/vindsförråd.
Packa upp saknade kläder som håller värmen under träd som fäller färgade löv.
Frosten upptar snart våra morgontimmar när vi skyndar till tåg och buss med halsduk slängd över axeln, mössan lite på sned och ett par extra strumpor för att hålla värmen kvar så den inte smiter sin väg.
Kvällar upptas med varma drycker och gott sällskap och en god bok. Värmeljus inköps i massor för att skapa myskänslor då mörkret kryper fram allt fortare och fortare.
Snart kommer mörkret vara det enda, då solen åker på semester tills det är dags för vår igen.
Tillsammans klarar vi oss igenom även denna gång tills vi kan stå på egna ben igen.

♥ Fika - stora koppar med kaffe eller te

♥ Baka - frambringar dofter som får trista helger att kännas lite mer speciellt

♥ Kramas - vänner, familj, nära och kära.

♥ Pyssla - själv älskar jag att lägga ett ordentligt pussel, men det finns mycket annat också. Lär dig sticka eller virka, panduro är läkande under mörka vinterkvällar då allt känns trist och grått

♥ Tänd ljus - värmeljus, stiarinljus. Jag brukar spara gamla vin eller whiskeyflaskor till att sätta ljus i. Kom bara ihåg att ha lite vatten i botten.

♥ Läs och titta på film - själv tittar jag inte så mycket på tv. Men jag älskar att hyra film, jag tittar mycket på film själv. Jag brukar skriva en liten lista över filmer jag vill se som jag aldrig har sett förut och sen betygsätter jag dom efter eget tycke. Läsa fördriver många grå stunder också. Krypa ner i sängen med en bra bok och gosa in sig med tända ljus och en liten läslampa och bra musik. Jag har en liten hylla hemma med böcker som jag vill eller har påbörjat att läsa och sen har jag en separat hylla för böcker jag har läst ut, för att motivera mig till att fortsätta läsa och läsa mera. Just nu läser jag Eat Pray Love som jag tycker verkar lovande och som ni snart får höra mer om.

♥ Skapa mål och planering - själv så hjälper det mig med motivationen och inspiration att känna mig lite förnyad ibland. Så som att köpa ett nytt plagg eller fixa håret. Jag har planer på avfägning och göra håret lite ljusare. Hur det blir av får vi se sen. Jag har även funderingar kring att permanenta håret. Finns det något bättre än lockar så här till hösten? Jag är så trött på att vara avundsjuck på alla andra med lockar så varför inte skaffa egna.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Bilderna, åååh!

Och jag tycker vi gör alla de där sakerna snart snart snart!

2010-09-05 @ 16:30:53
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

så himla fina bilder och så fint inlägg. din blogg är nog en utav dom finaste tror jag.

2010-09-05 @ 23:18:58
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Gabrielle

Jag plockar gärna svamp någon dag. Men då får vi nog snabba på innan de är slut... Kanske nästa vecka? Pluggar du eller jobbar du? Du har berättat förr, men jag minns inte nu. Jag var nog full eller nått... ;)

Jag pluggar måndag-torsdag, men bara till 12, så annars är jag ledig. (utom att jag måste plugga en del hemma, men det kan jag ju planera hur jag vill.)



Kram!

2010-09-07 @ 13:23:24
Postat av: fanny

Man måste fan romantisera hösten för att klara av sorgen efter sommaren.

2010-09-07 @ 14:30:05
URL: http://arsinoe.se
Postat av: tilda

Åå, me dom där tipsen blir hösten precis så som den ska vara! jag nästan rös av välbehag när jag läste :) Jättemysigt och jättefint.

2010-09-08 @ 17:18:43
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, önskar att hösten verkligen blir så.

Tycker den har en tendens att man romantiserar som bara sjutton, men när den väl är här så bara tappar man allt.

2010-09-22 @ 19:10:39
URL: http://guards.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0