En regning helg med vänner.

I helgen var jag Lisa och Kamile på Loppis i Huddinge och jag kom därifrån men några 20kr fynd.
Först har vi den här jätte fina Bibeln som är från 1800talet.



I den låg det här gamla vykortet på en pojke i uniform.


Även detta fotografi som säkert är lika gamal som boken själv låg däri.
Jag vet inte varför men fotot känns så bekant för mig på något sätt.
Det verkar som om den här boken enligt bilder har färdats ända från Öland.



Sen hittade jag även detta fina kap. En pastell blå liten Hatt lampa för 25kr.
Jag vet ännu inte var den ska få hänga någonstans. Men en plats ska den ha!



Och så den här söta ljushållaren för 5kr.



Mycket kan man fynda på Loppis. De va jätte mysigt. Jag köpte även ett pussel för 20kr, men de är kvar hemma hos Kamile då vi va tvugna att ge oss på det så fort vi kom dit. Sen var vi fast. Det är oerhört beroende framkallande att lägga pussel.



Sen var det dags för Bokklubbsmiddag!





Små plock las upp i skålar.





Allt var jätte mumsigt. Vi kom fram till att Lisa har tendenser som är väldigt starkt knutna med huvudkaraktären i boken. Den blev väl rekommenderad. Till och med av den största skeptikern.

Till nästa gång ska vi läsa The Host och då håller Åsa i mötet. Det ska bli jätte mysigt. Första gången vi har bokklubb i hennes nya lägenhet. Hon har fixat jätte fint. Är det bra väder kanske det blir balkongmys.

Translation:

We had a book club meting at Kamiles last Saturday. And these are some pictures from that evening. The food and conversations were lovely!
We also went to a flea market at the day and above you can see the things I bought including the puzzle that was almost finished.

Till next time were gonna read The Host by Stephenie Meyer and there are rumors that it is also comming out as a film.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag trodde vi sa att du skulle klippa bort oss? :P Grymt fina bilder, din kamera är verkligen toppen!



(Och jag tror hon balanserar ;))

2010-05-11 @ 19:18:18
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Kamile

Vem hon? Balanserar vad?? :)

2010-05-11 @ 21:20:21
Postat av: Lisa

mys med bokklubb och maten såg ypperligt god ut! Alltid trevligt med loppis också!

2010-05-12 @ 00:33:47
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sunna Katarina

Jisses, så smaskigt det där såg ut!

2010-05-16 @ 01:26:08
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0