Sveriges viktigaste popkulturpenna


Fredrik Strage och Henrik De la Cour - Bildkälla


Bildkälla


Igår var jag inne på pocket shop och fick syn på Fredrik Strages senaste bok. "Strage Text"

* Fredrik Strage är en av landets vassaste skribenter.

* Ett läsmässigt måste från en av Sveriges viktigaste popkulturpennor.

Det här är vad som skrivs om denna bok och jag behövde inte ens hinna läsa det eller baksidan innan jag visste att den här boken ska jag ha!

Jag vet inte hur många som hängde med i att läsa DN när Fredrik Strage skulle recensera filmen Arn.
Ångern för denna recension blev iaf så kraftfull att herr Strage bestämde sig för att ge biobesökarna sina pengar tillbaka.
Jag ser ingen annan gå så helhjärtat ut för sina läsare som denna fantastiska skribent och om ni faktiskt missade "Kritiker gör en Pudel" så tycker jag att ni ska läsa den omedelbart!
Fredrik har gjort så mycket bra att det nästan skulle kännas skamfullt att inte ha denna bok i min bokhylla.

Fredrik Strage för mig är som en nallebjörn som delar ut något ungefär lika beroendeframkallande som heroin.
Tur att text inte kan missbrukas så hårt. Eller kan det?
"Här" är ännu en recension som jag tycker är obeskrivligt bra. 


Translation:

Fredrik Strage is a great Swedish journalist who just came out with a new book that I really, really want to have!

Kommentarer
Postat av: elsa

Sv: jag vet. Jag är hemsk :)

2010-05-17 @ 16:43:23
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Det är en riktigt bra bok!

Älskar också Strages sågningar, men även hans populärkulturella krönikor hör till favoriterna. Så himla spot on, alltid.

2010-05-17 @ 16:47:43
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: Lisa

Usch och fy för filmen (tänker inte ens kommentera på inlägget. Me not like.)



Det här inlägget tycker jag däremot jätte mycket om :)

2010-05-17 @ 21:08:55
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: S as in Sofia

Åh det är så sant så sant!

älskar när det kommer böcker som man bara inte kan vänta på att få i sina ägo! jag önskar jag hade en sådan att längta efter men har hört att haruki murakami kommer med en ny, VILL HA :) haft en fin dag annars?

2010-05-17 @ 22:30:58
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Hiwa

Böcker! Det bästa sättet att förvalta träd. Jag känner igen känslan! Stämningen byggs upp gradvis. Man betar av kapitel efter kapitel, lär sig hela tiden något nytt om vad författaren vill förmedla. Varje uppslag är som en upptäcktsfärd in i det magnifikt okända men ändå tidlöst bekanta. Vilken eufori! Att öppna boken, dofta på det nytryckta pappret, känna sidobladen mellan fingrarna... och sätta sig ner för att börja lösa talen. Encore!



"The road to knowledge begins with the turn of the page"

2010-05-17 @ 23:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0