Om jag fick välja.


♥ Om jag fick välja själv så skulle det alltid flöda inspiration i olika former. Mest av allt skulle jag vilja lära mig att skriva och faktisk ha disiplinen till att skriva något lite längre än ett blogg inlägg. Kanske en kort novell.

♥Om jag fick välja så skulle jag vilja ha en skrivmaskin som låter "Klick Klick" och har en fin färg helst i pastell.


♥ Om jag fick välja så skulle jag alltid gå runt med en kamera hängandes runt halsen som tar de allra mest magiska bilder.



♥Jag skulle ha långt mörkt hår så att jag kan ha flätor nästan hela tiden, för de tycker jag kan vara jätte fint!



♥ Jag skulle ha massa post varje dag som är något annat än räkningar och tråk.
Det skulle vara fina brev från fina människor som bor lite för långt bort från mig.
Det skulle vara presenter som man gjort själv eller tyckte var så jag så att man inte kunde låta bli att skicka.
(Detta gör nämligen jag. Jag brukar knopa ihop små saker som jag skickar till mina söta vänner som jag känner kan behöva det eller bara om ja kommer på något som är som gjort för dom att ha, så tycker jag att dom ska det.)



♥ Jag skulle ha en vacker Siames, ungefär som den här och jag skulle inte alls vara allergisk mot någonting.



♥ Jag skulle även fylla lägenheten med fina citat som på badrumsspegeln, kylskåpet, ytterdörren, insindan av skåp och anda små söta ställen.

♥ Jag skulle sätta upp alla brev och fina saker jag kunde hitta i ett långt snöre med små klänypor.



♥ Jag skulle blåsa bubblor varje chans jag fick. (Det har jag ju även gjort i för sig) De är så vackert när de fladdrar iväg och i hemlighet så önskar jag att de där bubblorna flyger iväg och lever vidare i all evighet och gör folk lyckliga på sin färd.



♥ Jag skulle ha en trädgård med en myshörna som den på bilden och när det blir mörkt och kyligt så finns alltid filtar och lyktor som värmer, små glödlampor i olika färger som lyser upp.



♥ Jag skulle ha ett kök som kändes sommrigt året om.



♥ Jag skulle sitta på en stillsam brygga och meta utan mask eller krok bara för att njuta av skogens sus, vattnets kluck mot stenarna, kvällsolen medan den fortfarande värmer och min bästa vän som är det bästa sällskapet man kan ha i en sådan stund.



♥ Rökning skulle inte vara farligt för varken den som rökte eller för den som stod bredvid och alla skulle uppskatta doften som den dyraste mildaste parfym och det skulle inte kosta pengar och du skulle kunna röka vart som helst. Inomhus, på bio, teater, krogen osv. Det skulle vara classy.



♥ Alla skulle få pussas hur mycket dom ville.
Alla skulle få känna sig älskade av någon de bryr sig om utan att vara rädda för att det någonsin skulle försvinna. Alla skulle få ha sin speciella som de håller i handen.



♥ Jag skulle vilja läsa snabbare så att jag hann med att läsa alla böcker som jag någonsin kommer att vilja läsa innan jag dör.



♥ Jag skulle ha vackert väder varje morgon som en fin start på dagen. Äta frukost i min fina trädgård med smörgåsar och glasflaskor med fläder och citron/limedryck bland annat. Fina ostar och massa frukt.



♥ På kvällarna när man sitter innomhus eller under taket på husets veranda med en filt så skulle det regna och mullra lite mysigt med åska långt bort och då kommer alla brädspel fram. Kort, Bondespelet, plockepinn, Schack, Twister och massa pussel till exempel.

♥ Jag skulle ha min egen fotoautomat som tar den gamla typen av svartvita bilder i en remsa.



♥ Jag skulle givetvis ha bakelittelefon.



♥ Jag skulle åka till Paris och hälsa på min låtsaskompis och promenera längs med stans gator och sätta mig på varenda café jag gick förbi för att prova deras kaffe och croissant.



♥ Jag skulle bara lyssna på Vinyl. Sprakande och härligt.

♥ Jag skulle ha ett arbetsrum fylld med inspiration och hundratals post it lappar. En laptop och där skulle jag sitta och skriva historier, noveller och poesi. Jag skulle ha en skrivmaskin som jag skrev rent allt på när det var färdigskrivet på datorn. Istället för att skriva ut det.
Sen skulle jag slå hål och knyta ihop det med fina sidenband i vackra olika färger beroende på.
Ballkongdörren skulle stå på glänt och låta ljuden utanför sippra in, dofter från trädgården och jag skulle försöka hålla mig från att röka alla cigaretterna som skulle ligga i översta skrivbordslåndan.


♥ Vi skulle vi ha en damklubb på helgerna, precis som en herrklubb fast för kvinnor. Med kostym, hög hatt, vi skulle röka cigarr och dricka konjak och whiskey ur passande glas. Vi skulle studera min konst och sitta bekvämt i min chesterfield soffa med tillhörande fåtöljer.

♥ Någon gång i mitt liv skulle jag vilja bo i en fyr. Precis som i boken The Lighthousekeepening av Jeanette Winterson. Vi skulle sitta och vaka högst upp med filtar och varm dryck och berätta historier för varandra.





(Bildkälla)

♥ Jag skulle fota min älskling varje morgon med en polaroidkamera, jag skulle röka i sängen, jag skulle gå barfota överallt utan att bli besvärad, jag skulle dricka kaffe till allt, jag skulle vilja resa, se världen, ta massor av bilder, ett foto på varje ny person jag träffar, träffa massor med människor, åka tåg, publicera en novell, göra en till tatuering.

Jag kan nog fortsätta hur långt som helst egentligen.

Vad skulle ni göra?

Kommentarer
Postat av: Lisa

så otroligt fint inlägg!



ska göra något sånt här jag med nån gång. vi kan bli brevvänner fniss hah!



kram på dig fina du!

2010-05-31 @ 15:35:40
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bilden på bryggan är bäst. Tänk om någon tagit smygbilder på oss när vi satt på bryggan i solnedgången fint

2010-05-31 @ 16:58:43
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja! Det ser precis ut som farfarsbryggan! :)

2010-05-31 @ 17:16:01
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gud vilket fint inlägg. Det var nästan som en novell, fast mer i punktform, men ändå. Alldeles jättefint.

Postat av: lovjo

http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/65/0/AAAAC7LZQZMAAAAAAGUIkg.jpg (kolla)



Ingenting är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid :) Kram

2010-05-31 @ 18:34:25
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv:varsågod! och ja det finns med bakelser på också :)

2010-05-31 @ 19:12:16
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint inlägg och om jag fick välja skulle vi prata om det här hela natten! Jag skulle välja så mycket.

2010-05-31 @ 21:28:13
Postat av: Josefin

Jättefint inlägg och om jag fick välja skulle vi prata om det här hela natten! Jag skulle välja så mycket.



(glömde lägga till vem jag är, för sådant kan vara lite spännande att veta)

2010-05-31 @ 21:28:54
URL: http://josefinklavus.blogspot.com
Postat av: Miranda

åh, alltihopa är så fint! fantastiskt! Jag vill ha inspirtation hela tiden!



sv: oja, visst är det det! =) Ja, Sophie är fantastisk! <3

2010-05-31 @ 23:26:27
URL: http://morgonvind.devote.se
Postat av: Angeliqa

Jag blev alldeles kär i det här inlägget! Fantastiskt fint och jag tror att jag håller med om precis allt.

2010-06-01 @ 09:28:47
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Lisa

sv:Tack raraste du!

2010-06-01 @ 13:10:07
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Fanny

din blogg är ljuvlig

2010-06-03 @ 09:40:56
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Anna

Vilket underbart inlägg! Precis allt det där skulle jag också vilja.

Blev dessutom väldigt paff när jag bläddrade ner och såg den svartvita bilden på tjejen med polaroid kameran som jag tog på min syster i våras! lustigt!

Jätte fin blogg!

2010-06-15 @ 15:09:23
URL: http://www.elle.se/annamalmberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0