It takes two baby*me and you



Flickor, damer, kvinnor har alltid haft en möjlighet att ge en utstrålning av den sorten som alla andra avundar och vill åt själva.
För att komma åt denna så har flickor, damer, kvinnor en tendens till att försöka göra allt som står till vårat behag för att försöka krossa varandra i denna jakt på det perfekta hemmet, den perfekta karln, de perfekta barnen och de perfekta semestrarna. Istället för att bara göra de man själv vill och inte lägga ner så mycket energi på att vilja det andra vill så fortsätter vi att försöka krossa varandra och få varandra att må dåligt över de vi har och att de aldrig kan vara tillräckligt.
Visst säger jag att man aldrig ska vara helt nöjd och alltid sätta upp nya mål. Det behövs.
Men måste vi trampa på varandra för att få dem? Nej!
Var glada för varandra istället. Det går, jag kan lova så pass mycket.
När vi kan vara glada för varandra, älska oss själva och göra det vi själva vill för att vi vill det själva så kommer resten av sig självt. Det är jag helt säker på. (kanske inte i just den ordningen).


Att ha den där bästa vänninan är en annan jätte härlig känsla.
Den där härliga tjejen som man kan göra allt med, som man kan ringa när som helst och prata om vad som helst och allt med. Den där tjejen som inte tar skit från någon och som uppmanar till att hålla igång kreativiteten, känslor och tankarna.
Hon som säger ifrån när de blir för mycket och som ringer när hon har fem minuter över. Hon som aldrig får slut på ord och som nästan alltid lyser som en sol.
Hon som har åsikter om nästan allt och är passionerad i det hon gör. Hon säger ifrån även när jag gör fel för att hon är min vän och vänner tar inte ens parti bara för att jag är hennes vän utan låter mig få komma till insikt med saker om mig själv om jag gör fel.
Hon är min vän, andras också och jag är så glad för de människor vars tillvaro hon kan få förgylla en stund.
Hon är den där tjejen med utstrålning och som kan prata med folk så att dom lyssnar och blir engagerade. Hon kanske inte vet om det själv, men så är det och hon är den bästa vän jag haft och är otroligt glad över att få ha.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh så fint :) Nu gör dig mig sådär AI-rörd och jag sitter ju på lektion! Tack för det fina inlägget och inspirationen verkar inte alls ha sinat! Kramar!

2010-01-25 @ 18:07:18
URL: http://artvsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0