Bokklubben



På vårat första bokklubbsmöte så hade vi boken Flyga Drake av Khaled Hosseini.
Det var Lisa som stod för middagen och serverade fyllda Paprikor med Tsatziki och vitlöksbröd. Mumsigt.
Vi har oftast tre rätters. Men jag kommer tyvärr inte ihåg vad mer som serverades.




Nästa möte hölls hemma hos Pija som har ett väldigt fint urval av 50/60 tal hemma hos sig.
Hon hade valt en bok som heter Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl.
Super mysigt. Livliga konversationer och tankar kring boken. Middagen var en linssallad om jag inte minns fel. Till efterrätt blev det glass med små söta godisar i. Jag minns även att det tampades med någon förrätt, men inte vad det var.



Kamile som valde Alkemisten av Paulo Coelho bjöd på en härlig Buffé och trevlig atmosfär.
Här har jag också svårt att minnas vad efterrätten var.




Nu var det Åsas tur för bokklubbsmötet. Hon hade valt Generation Kill av Evan Wright, som blev en väldigt populär serie, och bjöd på dessa jätte goda rätter.




Nu har det kommit till min tur. Jag valde Lolita av Vladimir Nabokov som var en klassiker jag inte hade läst tidigare.
Jag bjöd på Sparris och Haloumi till förrätt, Tacos var huvudrätten och Ost och kex med vindruvor till efterrätt.





Nu var det Lisas tur igen. Ett helt varv har redan gått. Lisa valde denna gång klassikern Théresè Raquin av Emile Zola och nu bjöd hon på Citronkyckling med citronsås, coscos och sallad. Till efterrätt serverades Violglass med krossad choklad och maränger.


Mer läsning är på gång. Nästa möte är redan inbokat och jag ska försöka hålla er uppdaterad lite bättre med vad som händer.

Translation:

Here are some pictures from our bookclub. The diffrent books we have chosen to read. The diffrent places that has been hosted. The one who chose the book, host for dinner and then we sit down and talk about the book and of course a lot of other things aswell.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack så mycket (:!

Åh, flyga drake är en underbar bok!

2010-01-13 @ 15:24:22
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv: Vad tråkigt! Vilka bilder är det som inte fungerar, är det foton i inläggen eller små bilder i menyraden?



Ps. Tack för de söta orden!

2010-01-13 @ 16:18:59
URL: http://sugartime.blogg.se/
Postat av: lovisa

ååhh, bokklubb! så otroligt mysigt det låter OCH ser ut som. och tack för alla boktips!

2010-01-13 @ 21:22:21
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: S as in Sofia

Åh jag vill också vara med i en bokklubb, det ska jag allt ordna! SÅ DET SÅ!

bra idé, tack för inspirationen!

2010-01-14 @ 09:03:21
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Va söta kommentarer. Det är så mysigt att få läsa kommentarer. Mer sånt! :)



Jag skulle dock vilja säga att den enda jag rekommenderar utifrån min personliga smak av dessa böcker är Théresè Raquin. Men Katastroffysik va en jätte bra bok att disskutera kring även om den var onödigt lång. Jätte fina illustrationer i också!



Tänkte bara så att ni inte tror att ja rekommenderar alla dessa böcker. Jag ville bara presentera vad vi har läst.



Kram på er!

2010-01-14 @ 11:56:30
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Emily

vilken underbar idé! det går verkligen inflation i bokklubbar justnu, kul med ett nytt koncept! tack för din fina kommentar för övrigt, och jag önskar verkligen att jag hade det håret, men det är tyvärr en peruk. =( en vacker dag!

2010-01-14 @ 13:27:18
URL: http://emilydahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0