Let me pearl that for you...

I fredags begav jag mig till Anna och Robert i Bredäng för lite seriöst pyssel.
Med rödvin och whiskey, indiepopande, massor av pärlor och snick snack.
Ordvitsar flög över rummet fram och tillbaka, ju mer rödvinet försvann, ju mer bitska och roliga blev kommentarerna och för att inte tala om kreativiteten på pärlplattorna.


Här har vi Angelica aka Xboxflickans mini pärlplattor. Mycket pill och konsentration gick åt här.

Här är några av Eriks kreationer. Jag tycker humlan var väldigt fin.

Karin gjorde en väldigt cool Nick Cave.

Daniel gjorde bland annat en R2D2. Jätte fin!
Kvällen försvann fortare än jag trodde. Ena sekunden var klockan bara nio och vips så var den två och dags att krama katterna hej då och åka hem.
(Dessa bilder är alla tagna av Daniel, medan de lite suddigare nedre bilderna är tagna av mig.)

Gå även in på Merit aka Komas blogg och rösta på vilken John ni tycker är den bästa. De kämpade hårt med de olika Johnarna och de blev riktigt fina tycker jag!

Så de här var en liten inblick i vad som blev gjort. Men de finns även mycket mycket mer som inte hunnit visas upp här.


Idag är det ju alla hjärtans dag och jag kände mig in no mood att göra en låda som min present skulle ligga i, så jag bad Lisa att utbyta tjänster. Jag gjorde henne en liten CupCake tavla och hon hjälpte mig med min låda. Här är resultaten.

En inramad liten Cupcake tavla. Gjord med lite tyg, tråd och knappar.

Lådan blev såhär fin!

På botten i lådan hittar man ett litet badkarl med knappar som ska föreställa bubblor.
Detta eftersom vi tycker om att bada. Här hade det inte riktigt torkat ordentligt, men sen blev limmet genomskinligt.


Det här var mitt innerhåll. Jag hade gjort Bubble och Bobble i pärlor och ett litet hjärta.
Jag hade även broderat katterna på taket.
Jag gillar personligen den nedre delen bäst med tyget. Glittrig eller för glansig tråd till broderi från Panduro är inget jag alls rekommenderar. Men Tilda tygerna är jätte fina.



Det var allt för den här helgen. Glad alla Hjärtans dag till allihop!
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Men oj vilka fina saker ni har pyssalt ihop. Och lådan! Wow! Jag blev väldigt pepp på pärlplattor. Får nog köpa det till min "dotter" snart ;)

2010-02-14 @ 22:08:53
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0