Scrabble-scrabble..





Jag minns dagar i skolan då vi hade uppsatsskrivningar som låg under en hel eftermiddag.
Vi fick ta med oss något gott att tugga på och hela klassrummet fylldes av prasslande påsar och dofter av hubba bubba och annat sött. Pennor vässades, dåliga meningar suddades och jag älskade dessa dagar mer än vilka andra skoldagar som helst.
Datorer var inte så vanligt och den första uppsatsen vi skrev minns jag att vi fick en titel till.
Jag valde "Liket i källaren" och skrev en spökhistoria baserat på ett Arkiv X avsnitt jag sett någon kväll innan.
Jag fick VG och insåg att de här va något jag var rätt bra på ändå.
Vi fick även mysiga uppgifter som att skriva en inledning eller en kort historia som skulle innehålla en lapp med vissa saker på. Jag minns att jag skrev 17 sidor innan jag fick knögla ihop dom till pappersbollar på bänken och börja om från början då vi inte fick skriva mer än två sidor på just denna uppgift.
Jag minns inte vad jag fick för betyg på denna, men jag var väldigt nöjd med mitt resultat.
Där någonstans, i högstadiebänken började mitt intresse för att inte bara läsa utan även att skriva.
Korta, långa, dikter och historier.
När jag gick andra året på gymnasiet så ångrade jag plötsligt att jag valde "Bild och formgivning".
Men de fanns inget att göra åt då. Jag fick bara skriva så mycket jag kunde när jag fick så mycket som en minut över.
Nu ligger en längtan efter att börja skriva igen där och bubblar under ytan. De kliar i fingrarna. Men jag vet inte var jag ska börja. Var ska jag börja?

Translation:

I remember the days in school when I was young. I just loved wrighting. Storys, poems and I use to do it when ever I got so mutch as a second to spere. Now I feel the longing for it. It´s bubbling up inside. I just don´t know where to begin.

Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tusen tack! :D

jo händer är bland det svåraste att rita!

hugs

2010-04-08 @ 16:35:32
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tack så mycket!

den är en av mina favoriter aswell! Men det var lite av a pain in the ass att måla den med pensel. kram :D

2010-04-08 @ 16:39:38
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan du tänka dig att det finns människor som OGILLAR uppsatsskrivning? (Ja jag vet, men det är sant) Det är ju sååå bäst att sitta där och tugga på pennan och rynka ögonbrynen och fokusera och bara vet att det HÄR det är GREAT :)



Du vet JK (Potter-tanten) hon typ fantiserade ihop hela Potter serien när hon åkte tåg (lång resa antar jag), du kanske skulle prova? Kanske blir du nästa person som utmanar Bibeln i antal sålda ex? ;P

2010-04-08 @ 20:26:25
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: beabea

Ja, jag brukar också sy för hand. Men inte så lätt och snabbt om man ska sy jeans^^

2010-04-08 @ 23:00:14
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0