Skicka mera brevva?

Det är så trevligt att kunna överraska sina vänner på olika sätt.

Genom att hitta en personlig present när de fyller år, när man går bort eller lite beroende på vad det kan vara som händer.

I detta fall så var det ett tag sen min vän fyllde år. Men jag hade lovat henne kylskåpsmagneter och bokmärken,(som jag har gjort själv) bara det att vi hade knappt hunnit ses något sen midsommar så hon hade glömt bort detta och skulle åka till Spanien och då tänkte jag att det var en utmärkt idé att skicka det här via post till henne.

Hon blev jätte glad.

Vad finns det för mera magiskt nu för tiden än att få brev och paket på posten?
Det är helt underbart. Någon som lagt ner tid och omtanke på just dig.
Hur kom det sig att vi gick ifrån en sån här grej egentligen. Pga internet? Mail? Telefoner och sms? Det verkar ju absurt!

Jag tänkte försöka hitta mer sånna här saker att göra. Ta varje tillfälle i akt.



Jag fick för något år sen ett paket på posten från min plastfarmor som gosigt nog hade stickat ett par rosa sockor till mig och skickat i ett vadderat kuvert via post.
Jag blev överlycklig!
Det är något man bara inte kan få ut via datorer eller telefoner. Den känslan är obetalbar.


Translation:

It´s so nice to suprise your friends with a personal gift or unexpected letter at times. And I say we just don´t do this enough.
So this is what I sent to a dear friend of mine and I´m planning to get better at these sort of things.
I´t made her real happy. And why don´t we do it anymore? Couse of phones and internet? It´s just stupid, don´t you think.
The feeling is just priseless, that feeling of someone makeing an extra effort just for you, so why can´t we?
I would be thrilled!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det är jättemysigt att få brev på posten tycker jag. Mycket trevligare än att få mail/sms. Jag är själv dålig på att skicka till andra men ska försöka bättra mig.

2009-09-03 @ 15:28:56
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0