Indiepopen var tog du vägen!?

Jag tänkte bara meddela att jag är trött på denna suckiga illusion som kallas för lycka och att det skulle finnas något som heter Carma/Karma.

Jag tänker annonsera ut att Indiepopen nu är påväg tillbaka och den kommer att vara mörkare och mer twistad än någonsin!
EMO´s släng er i väggen.

Som ni kanske redan känner till kom indiepopen någon gång på 90´talet och den var stilmässigt influerad av Grungen som dog någon gång i samma veva. Tråkigt nog.
Jag tänker lägga undan mina försök till en mer stabiliserad och balanserad garderob som är anledningen till att jag inte har skrivit mitt första inlägg här ännu.
Eftersom den riktiga indiepopen är död. Iaf i dessa trakter. Eftersom allt är så utblandat och ingen har någon som helst koll på vad som är vad längre för att det har uppstått så larvigt många stilar på senaste. Så tänker jag använda indiepopen till att återskapa en gammal känsla på ett lite nytt sätt.
Om allt nu ska utvecklas och förändras så kan man ju lika gärna styra och bestämma lite själv om hur det ska vara.

I morse så lyssnade jag på Nirvana för första gången på jag vet inte hur länge! Det kändes skönt och avreagerande.
Igår va ja så sjukt trött på mänskligheten att jag kastade runt lite saker i lägenheten så det nu ser ut som Big Bang!
Men vem fan orkar bry sig när folk är helt omöjliga att ha att göra med och inte ens kan ha någon respekt för varandra och inte kan klämma ur sig när man frågar dem om vad som är fel och hur det faktsikt är. Var kommer denna falskhet ifrån? Dålig uppfostran? Vilka är dom egentligen vettiga? Dom som postar bilder på hur otroligt lyckliga dom är?
Om dom nu är så lyckliga, hur har dom tid med att posta bilder om det om allt dom gör är att ta kort och blogga eller lägga upp bilder på Facebook?
Jag förstår inte!

By the way. Im cursed!
Like for real.



Vad hände med Christina Ricci egentligen. Hon slutade inspirera. Gick och blev groteskt smal, hon var en stil icon!



Sen hade vi Wenona Ryder som var en annan stor inspiration.
Hon gjorde även hon massa mörka mysiga filmer som man inte kunde slita sig från att ha i filmhyllan eller hyra om och om och om igen i videobutiken.




200 cigaretts! En av 90´talets bästa filmer på alla sätt. Och här såg Ricci fortfarande bra ut även om hon hade en lite udda vald stil för sin gnabbiga karaktär.
Men låt oss fortsätta drömma tillbaka lite ett tag.









Här är en till Pretty Girl som blev Puplik kåt sen. Hon gjorde en del bra och var skit coolt tills det tog över med Mainstream shit! Men vi tycker fortfarande om dig för det fina du gjorde under den lilla tid som var. Eller hur?


Jag brukade älska sånna här bilder.


Här har vi en annan crazy bitch. Haha!



Och här är den kära Fairuza Balk som inte lät sig sugas med i publikströmmen. Inte vad vi vet iaf.
Jag har nog inte sett henne i mycket efter The Craft. Vilket är lite underligt.



Kanske min All Time Fav! Helena Bonham Carter. Underbar som skådis och kvinna.


Angelina får ju heller inte räknas bort. Även om hon gick och blev lite klok ett tag så verkar även hon vara på väg i ett Downfall. Vi kan ju bara hoppas och i det hoppas på att hon börjar välja lite grymmare roller.



And the Crazyest of them all! Courtney Love.
Hon må va smått galen, men vi älskar henne på avstånd för hennes vulgäritet och grymma musik. Iaf när hon var med i Hole.


Kommentarer
Postat av: Lisa

tummen upp :)

2009-07-17 @ 11:14:39
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oh! Pretty things :) Du får börja posta söta outfits snart!

2009-07-21 @ 12:20:53
URL: http://artvsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0