Illustrera mera

Just nu så har jag som projekt att hitta inspiration till att illustrera. Jag vet ju att man måste börja med basic. Så jag har suttit och övat mig genom att ur minne försöka teckna en banan, ett äpple, träd, teve, etc.
Men så småningom vill ja ju givetvis bli så pass bra att jag kan göra något i stil med de här.

Helt fantastiska!



Liselotte Watkins - Här kan ni se mer utav den underbara illustratören nedan.







Här har vi lite från Cassandra Rhodin som är väldigt omtalad och bla har gjort illustrationerna på restaurangen East.
East är välomtalad för sitt läge, inredning och otroligt goda mat. Jag kan tyvärr inte säga mer än ytligt om stället då jag inte ätit där ännu. Men trevligt är det! Även om det är ganska dyrt.

Personligen så älskar jag iaf hennes stil och jag vet att många andra känner liknande.

 Den här är min favvo!



Här är en fantastisk illustratör som heter Christina Drejenstam
Hon har den där lite mjukare tutchen som jag egentligen försöker fila bort hos mig själv. Men ja antar att ja kan identifiera mig med henne om någon. Fast hon är grymt bra, de är inte jag.. än.




Och sist, någon ni kanske sett lite här och var tidigare, är  Amanda Mendiant



Translation:

Here are some really great illustrators I like. You can click on the links to see more of the artists.

Kommentarer
Postat av: Linnea

coola bilder! :)

2009-08-27 @ 20:34:05
URL: http://thisshouldbemylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0