Kattvakt


 
Nu har jag varit kattvakt i lite mer än en vecka åt min vän Mirres katt Vilma. Dom bor bara ett stenkast från mig vilket gör det väldigt lätt att kunna gå emellan om jag behöver något. Vilma är en väldigt mysig och vacker katt men dock något krävande. Hon har absolut inget tålamod, vill hon gå ut så kommer hon tjata konsekvent tills hon får gå ut. Ibland vill hon inte ens gå ut utan bara ha dörren öppen. Jag fick veta att katter inte tycker om stängda dörrar. Måste dock säga att vi kommit varandra nära den här veckan som varit.
 
 
Hur det kan se ut när Vilma kommit hem från några timmar utomhus. Utslagen på soffan.
 
 
Och som tack för att jag är kattvakt så fick jag mig en liten överraskning när jag kom dit på Midsommarafton.
Hur fint är inte det här?!
 
 
Obligatorisk selfie skickades på en gång som tack för presenterna!
 
Så på Torsdag kommer Mirriam hem och förhoppningsvis åker jag ut på Landet dagen efter. Så jag har saknat skärgården!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0