Den nya människan - Boel Bermann

(Ni kan klicka på länken för att köpa boken, den finns även i Scifi bokhandeln och i fler internetbutiker.)
 

Som jag berättade i ett tidigare inlägg så har min vän Boel Bermann debuterat min sin bok Den nya människan. Jag läste klart den för några veckor sedan och har försökt smälta tankarna kring hur jag ska kunna beskriva denna bok. Så här är kommer det.

 

En gripande dystopi-saga som tar plats i Stockholm men sträcker sig globalt. Huvudkaraktären dras in i en rad nagelbitande sekvenser. Boel använder ett vackert språk för att ge en tankeställare åt läsaren inför framtiden. Hon ger en trovärdig bild utav hur människan har för vana att hantera krissituationer och saker man inte förstår sig på.

 

Den första globala krisen som människorna utsätts för är att barn över hela världen slutar födas. Under flera år så kan kvinnor inte längre bli gravida. Den andra globala krisen kommer en tid efter att det slutligen börjar födas barn igen. Barnen är annorlunda, de är inte som vanliga barn. Jag skulle kunna berätta mer spännande saker om de här barnen men jag håller på det så ni får något att se fram emot. Hur de här barnen ter sig är en central roll när vi följer huvudkaraktären Rakel i denna mardrömsliknande framtidsvision.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0