Tips för att slappna av

 
Många har svårt att slappna av när semestern väl kommer.
Det är så mycket man vill hinna göra innan jobbet drar igång igen att man inte hinner att
stanna upp och vila, ta det lugnt och njuta.
Jag har ingen semester i år men å andra sidan har jag inte riktgit haft ett jobb förns nu heller.
Jag har studerat, jag har varit arbetssökande och nu håller jag på att lär mig på nya jobbet.
Men eftersom jag inte jobbar heltid och inte har gått upp fullt till vad som är tänkt ännu då jag
fortfarande är under upplärning så skulle jag kunna säga att jag har lite lediga dagar. Jag har inga
pengar utöver vad jag lyckas få ihop till räkningar och en enstaka glass då och då så det jag försöker
tänka på är vad som går att göra som är gratis. Dvs om det inte finns någon vänlig själ som bjuder
på en fika eller öl för det händer ju. Människor brukar känna sig väldigt stressade över att inte ha några pengar
och det förstår jag. Jag brukar säga att så länge jag har så att jag klarar mig så spelar det ingen roll och
det är verkligen något som sätts på prov nu.
 
För att slappna av idag så ska jag ta med mig mitt skissblock, en bok, koka lite kaffe och ta med i en termos.
Jag har inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska till en park eller promenera ut på Reimersholme.
Det var väldigt längesedan jag var i Vitabergsparken och det var även längesedan jag fotade.
Att gå hemifrån lite planlöst gör faktiskt ingenting. Ibland träffar man folk på vägen och ibland strosar jag runt tills jag hittar en fin plats att sitta på en stund.
 
Hoppas ni får en fin dag i solen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0