Höstmys


 
Många anser att hösten är väldigt deprimerande eftersom det börjar bli kallt, vi påminns om att vintern snart kommer och det blir mörkare och mörkare om kvällen.

Själv tycker jag att det kan vara väldigt mysigt. Hösten är en tid då jag gärna går med musik i öronen och romantiserar världen som ligger i dimma med gator täkta av dagens regn. Löven färgas och trillar av.
Luften blir friskare och andningsbar, myskläderna kommer fram. De är inte för kallt och inte för varmt utan alldeles lagom. Lager på lager, Te och värmeljus. Böcker som jag inte läste under sommaren ställs på hög, ljusslingorna jag plaserat över lägenheten piggar upp, varma bad som får mig att slappna av. Filmkvällar och middagar med vänner för att inte stänga in sig allt för hårt.
 
Min höstplaylist består av bland annat KENT, Cirkus Miramar, Placebo och Ane Brun.
Det kan tänkas deprimerande men för mig är det magiskt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0