Midsommar 2012

Midsommar slutade med att jag bara struntade i allt jag egentligen hade planerat och satte mig på bussen till Morgan och Gabrielle ute i Årsta istället.
 
Vi möttes upp på en uteservering och tog en öl innan vi promenerade vidare hem till dem.
 
Sen placerade vi allt i köket och började förbereda för att äta.
 
Sillen skulle korkas upp och så lite lax såklart.
 
Gabrielle.
 
Snaps är ju ett måste på midsommar. Fast vi var inte jätte bra på visorna.
 
Morgan visade hur man på bästa sätt viker ett mjölkpaket.
 
Sjukt gott! Drömsill, lax med hovmästarsås, potatis med smör, egg med majonäs och gräslök.
 
Morgan tog en lite mer manlig portion. Matchesill, mosad potatis med vispgrädde och massa gräslök. Och sillbitarna var inget att leka med.
 
Sen dukades bordet av och en godisskål ställdes fram. Lappar skrevs och så lekte vi virrpanna och jag kom på först vem jag var, mest för att vi alla typ var lika dåliga. Måste ha tagit ca två timmar.
 
Gabrielle smygfotade mig.
 
Vi åt bullar...
 
Och jordgubbar med lösvispad grädde.
 
Gabrielle försökte fånga mitt glitter på bild.
 
Efter en väldigt trevlig midsommarkväll så var det dags för hemgång.
 
Tog bussen.
 
Väntade på tvärbanan.
 
Flickor med kransar i håret.
 
Snart var jag en tröttboll och somnade.
 
Vad gjorde ni på midsommar? Berätta eller länka till egna midsommar inlägg vetja!
 

Kommentarer
Postat av: Miranda

det ser supermysigt ut, och åh, köksgolvet!!! älskar rutigt köksgolv.

2012-06-24 @ 13:26:11
URL: http://www.mirandamorgonvind.blogg.se
Postat av: nomin

Virrpanna. Har inte lekt det på hundra år, måste nog googla reglerna :) Vilka härliga midsommarbilder.

2012-06-27 @ 15:29:53
URL: http://nomin.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0