Fredag Lördag Söndag

I fredags kom jag hem till mor och bakade bullar. På kvällen åt vi middag och fikade. Dagen efter startade tidigt med frukost på balkongen.
 
 
Sedan bar det av till Storfors i Värmland där min moster bor med sin man.
 
 
Efter ca fyra timmar var vi framme. Det blev femkamp med hela släkten.
 
 
Vi delades in i lag och så satte vi igång med de olika grenarna. Det var boll i hink, kasta hästsko, slå ned en spik i bräda, pilkastning och tipsrunda.
 
 
Mitt lag kom på tredjeplats.
 
 
Sen var det dags för middag och kräftor som moster hade fiskat. Jag åt lite av en gudomligt god västerbottenpaj och sen minglade jag runt för att försöka hinna prata med alla som jag inte träffar så ofta. Som min kusin Mona till exempel som bor på Irland.
När klockan var tio kände vi att det var dags att packa ihop oss och åka hem eftersom det var lång väg tillbaka.
 
 
På söndagen så satte jag och mamma oss på balkongen och fikade lite på bullar som blivit över. Jag fick skumma mjölk och så drag vi varsin stor kopp med kaffe och galet mycket skummjölk som jag försökte göra någon sorts blomma utav. En hel del hann vi med. Rensade ut en hel säck och lite till ur förrådet hos henne eftersom jag försöker samla ihop lite saker jag skulle kunna sälja på loppis där jag och en vän till mig tänkte hyra ett bord och sälja bort lite saker. Mer om det kommer snart!
 
 
Vi hade en riktigt härlig helg med andra ord!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

mumsigt det ser ut*:P

2012-08-20 @ 13:18:54
URL: http://sarassida.blogg.se
Postat av: lovisa/polichinelle

åh, ser ju ut som en ordentligt trevlig helg!

2012-08-24 @ 11:08:56
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0