"What you feel is what you are and what you are is beautiful"

Jag minns när jag lyssnade mycket på Garbage. Texterna var som en spegel för hur vardagen såg ut och jag tror jag citerade dem överallt. I skolböckerna, på väskan och varenda block jag kom över. Nu var det här bara ett av många band. Några av mina favorit citat var:

"Im only happy when it rains, Im only happy when it's complicated" - Garbage

"Stupid Girl, all you had you waisted"

"A million lies to sell yourself is all you ever had"


"I just don't understand how you can smile with all thouse tears in your eyes" - Everclear

"I close my eyes when I get to sad and I think thoughts that I know are bad, close my eyes and I count to ten and I hope it's over when I open them"

"I lough a lot so my friends won't know"

"I don't wanna hear you say that I will understand some day
"

"I can hear them talking in the real world, but they don't understand, that I'm losing myself in a white trash hell"

"I wanna wake up were you are, I wont say anything at all" - Goo Goo Dolls

"You'd love to run home but you know you ain't got one"

"When everything feels like the movies and you bleed just to know you're alive"

"What you feel is what you are and what you are is beautiful"



Det fanns ju otroligt många fler, från filmer också och låt mig inte ens gå in på Kent där, men här är några som jag kunde kladda på baksidan av block, på trasiga sönderklippta jeans eller tröjor. Med CD-spelaren i ena handen eller i väskan och den genomträngande musiken i öronen så var det allt man behövde för att må bra en stund. För att känna rysningar av välbehag i nacken och inte känna sig ensam och värdelös som man annars kunde göra mest hela tiden.

Vad hade/har ni för favorit citat?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0