Hur lär jag mig att laga mat?



De senaste dagarna så har jag pluggat massor varje dag, jag har hunnit bli väldigt krasslig och håller tummarna för att det bara blir bättre snart snart!
Jag har även gjort en ny Mapp på mitt skrivbord som heter "Inspiration mat & frukost". I den mappen så sparar jag bilder på mat som kan inspirera mig, mat som ser gott ut och som ja känner att det här skulle jag själv kunna göra. Tanken är att jag ska kunna gå in där under de där dagarna då man inte kan komma på något att äta. Jag tänkte att det här kan vara en bra ide eftersom jag är ganska fantasilös när det kommer till just mat.

Här hittade jag en blogg där en tjej har gjort sin egen Lemon Curd. Jag lärde mig väldigt nyligen vad det här är för något. Det är en Citronkräm som man kan ha på t ex smörgåsen. Jag skulle främst rekommendera det på scones!
Hur ni gör er egen Lemon Cured kan ni läsa mer om på bloggen jessicalettucetomato.



Någon dag vill jag även lära mig att göra matmuffins. De ser himla fina och goda ut för att inte tala om nyttiga. När jag skaffar mig ett ordentligt kök så är ni bjudna att få se lite matlagning hemma hos mig. Tills dess hittar ni hur ni gör matmuffins på Elsas blogg.



När jag får det där större vackra köket som kommer bli inrett i pastellfärger, söta spetsdukar och massor med glasflaskor med förslutningslock. Då ska jag även lära mig hur man gör bröd med Mozzarella och Parmaskinka.
Tills vidare så har även Sandra (NiotillFem) mycket fina tips och recept till mat på sin fina blogg.

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Lemon curd är nog ett av mina favoritpålägg så jag tror definitivt jag ska testa att göra egen någon gång.

2011-03-07 @ 10:51:15
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

det är bara att öva, öva! snart så lär man sig vilka smakkombinationer man själv gillar bäst och får baskunskaper, och då har man något att utgå ifrån.



svar: visst är hon mysig! tyvärr finns det inte mycket av hennes på spotify, men kolla hennes myspace (www.myspace.com/gregoryandthehawk) där finns det lite mer. och samma sak på youtube.

2011-03-07 @ 12:07:34
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

och! såg jag nu. söker du istället på "the hawk, gregory" så kommer en platta till upp.

2011-03-07 @ 13:02:21
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Andréa

Vilken mysig blogg :)

2011-03-11 @ 10:27:07
URL: http://makeupartisten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0