Fear and loathing in Las Vegas Vs The Rum Diary


1998 blev Fear and loathing in Las Vegas film. En bok man sa att det inte gick att göra en film på blev det och är välkänd idag för sin sjuka humor och något som sägs spegla delar av Hunter S Thompsons liv.
Jag läste boken för många år sedan när jag var på läger i USA. Det tog mig två dagar att läsa ut den och jag skrattade en hel del under tiden. Ungefär ett halvår senare såg jag filmen för första gången och den blev nästan omedelbart en film jag lade på topplistan.

Jag vet att det här inte är en film för alla och det är nog en av mina mer avvikande filmrekommendationer.
Men jag älskar den verkligen.

Här om dagen så hittade jag en trailer på en film som heter The Rum Diary. Lite senare så fick jag reda på att den inte har haft premiär ännu. Den kommer ut på biografer i USA i Oktober men när den kommer till Sverige har jag ännu inte hört något om. Huvudkaraktären spelas även i denna film utav Johnny Depp och filmer har en extrem Fear and Loathing anda över sig då han igen ska portrettera Hunter.
Just nu är jag på jakt efter boken som jag fick reda på att även den är skriven av Hunter S Thompson.

Här är ett smakprov på filmen och jag längtar verkligen tills den kommer.
Om någon hört något om när filmen släpps här i Sverige så får ni gärna dela med er till mig.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ouff, tungt! Tack för tipset, längtar redan! ^^

2011-09-03 @ 11:02:07
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0