Blod svett och tårar


Andra dagen i skolan och idag har jag gjort ett stort och tungt matte prov på fyra timmar.
Matteprov är bland det mest plågsamma jag vet. Jag får andnöd mitt i och så börjar tårarna komma, panik bryter ut så som det ofatast gör när jag känner mig ihop pressad mellan framtid och ovisshet.
Vilket inte alls hjälper. Det ända man kan göra i en sån situation är att andas, rensa tankarna och försöka fokusera på uppgiften.
Men nu har jag tagit mig igenom detta och nu finns inget mer att göra.
Det är bara att släppa allt och hålla tummarna för att jag gjort tillräckligt den här gången.

Jag har även hunnit bli begravd i läsning från mina nya lärare. Jag läser ju som sagt tre kurser och i de kurserna så ingår en hel del läsning. Tills imorgon har jag 48 sidor läsning och till på torsdag har jag 58 sidor.
Imorgon när jag har slutat min lektion på eftermiddagen tänkte jag ta läsesällskap och sätta mig någonstans med en stor kopp te och mina böcker. Insupa ett stimmigt Stockholm, en rykande kopp som värmer lättfrusna fingrar och bara andas ut.



Jag tycker jag förtjänar det nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0