Let me tell you some of my secrets

1. Jag skyndar aldrig i onödan. Stressa är det värsta jag vet, men det får heller inte gå allt för långsamt.
Lugnt och sansat är lagom för att jag ska må bra.

2. Jag äger inget paraply. Men jag tycker det är väldigt vackert.
Jag tycker det är jätte mysigt att promenera när det smådroppar lite sådär uppfriskande härligt på sommaren tex. Det är bara mysigt. Om jag inte tyckte de var obehagligt att bli blöt om fötterna så skulle jag hoppa i varendaste vattenpöl. Ibland gör jag det endå.

3. Jag pillar alltid ut skalen ur marmeladen. Det kan ta en evighet, men det spelar ingen roll. Jag kan inte äta skalen, men det skalfria marmeladen smakar inte alls gott. Så peta runt är vad jag helt enkelt får göra.

4. Jag ogillar verkligen Musikaler av många slag.
Min svaghet när det kommer till musikaler är tex Gene Kelly.
( Cabaret är också en film jag älskar fast den klassas som musikal. Jag tycker mer det är en film med uppträdanden. Alla deras sång nummer är ju på scenen i filmen och jag anser mer att en musikal har spontandans och sång där det egentligen inte hör hemma.)
En av mina favorit musikaler är "Singing in the rain". Dom görs inte som förr. Varje gång den kommer på tven så myser jag ihop till en liten gosboll och njuter.

5. Jag är lite avundsjuk på folk som tycker om paj för det gör inte jag. Så är det.
Dessertpaj är nog värst tror jag. Varma grönsaker eller frukt. Jag tycker inte om smulpaj.
Jag tycker inte om marsansås, vaniljsås. Vissa matpajer tycker jag är jätte goda.
Min fasters Kyckling currypaj är hur mumsig som helst.



(Bildkälla)

Kommentarer
Postat av: Lisa

trevlig läsning och fina bilder!

2010-06-02 @ 01:20:32
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gene Kelly kan vara den sexigaste mannen på film. Någonsin.

2010-06-02 @ 09:19:02
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lovjo

Tack!



Du hade inte svarat på flera dagar, så jag trodde att jag sagt något fel. Jag vet inte, jag blir lätt nojjig, så jag kanske bara inbillat mig :)

Jag sa till mamma att jag blev ledsen då hon sa så, och då svarade hon "jag tror det är mitt jobb som förälder att krossa mina barns drömmar", och då hatade jag henne. Men nu förstår jag ändå, det är svårt att nå dit.

2010-06-02 @ 10:52:18
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Stéphanie

So lovely post !

2010-06-02 @ 11:01:08
URL: http://prettydarling.canalblog.com/
Postat av: jennifer,

vet du vad? jag slår vad om att man kan lära sig tycka om paj. kan man lära sig avokado & oliver så bör man ju kunna lära sig paj. heja dig.

2010-06-02 @ 13:02:52
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0