A wonderful evening, and many more to come...





Sista timmen på jobbet igår satt jag på min plats och sneglade ut över stan och ett tag nästan räknade minuterna tills jag skulle bli fri. I tre veckor har jag nu semester och de tog en underbar fart redan igår då jag åkte hem till The Scientist för att äta middag. Vi åkte till affären tillsammans och plockade ihop lite smått och gott.
Sen åt vi middag på balkongen. Visste ni att halva tallriken ska vara fylld med grönsaker? Så är det.
Så jag såg till att plocka lite krispiga saker som sallad, paprika, sockerärtor, bladspenat för att få det enkelt men nyttigt. Sen tog jag frukt till eftersnacks istället för godis och glass eller chips och sånt. Efter middagen tog jag min cigg på balkongen och så blåste vi massa såpbubblor på varandra. Tävlade om vem som kunde göra den största bubblan.
Sen gick vi in och drog fram brädspelet. Vi satte oss på mattan med drinkglas, äpplbitar, biggaråer och deras otroligt fina gamla Backgammonspel.
Jag förlorade, men det var första gången jag spelade Backgammon och jag tyckte allt var så fint så det gjorde ingenting.



(de här bilderna har jag tagit själv.)

Kommentarer
Postat av: Lisap

låter helt underbart. grattis till semestern, ha en härlig semester.

2010-07-17 @ 12:18:56
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Vad härligt med semester! Jag har precis börjat jobba igen men jag längtar redan till semester nästa år.

Det låter underbart att blåsa såpbubblor på varandra, sådant gillar jag. Backgammon förstår jag mig inte på, men jag har bara spelat på nya brädor och det här ser ju onekligen väldigt charmigt ut!

2010-07-20 @ 20:44:10
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0