"Could've been an actor on a moviescreen, Stayed in Alabama just a dreamer of dreams"





När jag var yngre så var jag om något ännu mer fascinerad av husfasader. Jag blev tokglad när jag åkte bil från Baton Rouge till New Orleans med min vän Jen som jag lärde känna på en resa till Louisiana.
Jag satt klistrad vid fönsterrutan och studerade alla husen som vi passerade längsmed gatorna av New Orleans.

En av mina favorit filmer utspelar sig faktiskt just i New Orleans. "A love song for Bobby Long". Har ni inte sett den ännu så rekommenderar jag den starkt. Den innehåller en ovanlig men underbar histora med otroligt bra musik, särskillt för den som gillar lite Jazz och Blues. Sen är jag helt förälskad av tanken på att läsa så mycket böcker som dom gör och bara citera rakt ur böcker hela tiden.
Jag önskar verkligen att jag var bättre på det. Jag har börjat stryka under saker jag tycker om speciellt i böcker och vissa kända citat kan jag ju.



En av mina favorit citat som faktiskt också är med i filmen är den här.


”We cannot tear out a single page of our life, but we can throw the whole book in the fire. ” 
                                                              (från Mauprat, 1837) 

                                                                   George Sand




Translation:

When I was a little girl I loved the sense of Houses, especially old ones.
When I was older I went to Louisiana with some people from my school. I got to know a really great girl there named Jen and she use to ask me to come with her to all of these diffrent places. I hanged with her and her friends who were all guys I think. Well the once I met anywho. We hung out at here friends place in Baton Rouge, helped a guy to move, I whent to a college party, we went to New Orleands and met some other friends of heres, whent to dinner and once we went to a club called "360" that was really cool. I remembur when she took me to New Orleans the first time and I was glued to the car door window. I was so fascinated by there houses. Really amazing architecture.
And one of my favourite movies actually takes place in New Orleans and it has that magical feeling that I just love and adore. It has great music, a wonderful story. And have you yet not seen this movie I am gonna recommend it untill you do!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hus nr 2, tack ;)

2010-04-30 @ 14:20:02
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Vilka underbara hus! Alla är fina men bäst tycker jag om 1-3!

2010-04-30 @ 15:31:44
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Sunna Katarina

Hus nr 2 och 4 skulle jag kunna flytta in i direkt!



Sv: Ja du får nog rota runt i alla loppisar du bara kan! Och leta i second hand butiker. Har du ingen gammal släkting som du får rota runt hos? Jag hittar alltid fina gamla saker hos mina släktingar <3

2010-04-30 @ 17:01:56
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com
Postat av: Matilda

oj hjälp, vilka underbara hus!

2010-05-05 @ 18:14:19
URL: http://quietland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0