Vegetarisk pizzaporridge


Senare var det dags för middag. Vi skulle göra en form av sconespizza. Men här någonstans började jag bli lite skeptisk. Det blev för mycket mjölk och då blev det improvisera som gällde eftersom mjölet var ganska så slut. Den enda torrvaran vi hittade att ha i var havregryn och det var vad det blev.

Recept:
1. Värm ugnen till 275 grader.
2. Blanda mjöl, mjölk, smör, bakpulver, havregryn, lite salt, mängden beror på hur mycket du har av varje vara. Havregrynen används för att "tjocka" till degen. När den har konsistensen av fast gröt är den redo att tryckas ut i formen.
3. Förgrädda. Detta kanske låter konstigt, men annars blir det mer gröt än pizza. När den är hård på ovansidan och börjar bli brun kan du ta ut den.
4. Gör en tomatsås. Använd tomatpuré, tomatkross, örter (timjan, basilika), salt, peppar, en nypa socker.
5. Strö över ost. Lägg på sparris, champinjoner, ringla olivolja över, strö över flingsalt och finhackad vitlök, peppra, lägg på basilikablad (valfritt).
6. Grädda tills det luktar gott. Om det inte luktar gott, ta ut den när sparris och champinjoner är fina och gyllene.



Men! Så här blev resultatet och riktigt gott måste jag tillägga!

Translation:
Today I made pizzaporridge with my cousin, it was delicious!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha! Jag är ju inte länkad! (Fast nu är jag ju det. Hm.)

2011-05-09 @ 12:34:32
URL: http://flortunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0