Filmvetenskap 1


I början utav veckan så var jag på reservupprop i filmhuset som ligger på Gärdet. Jag tog bussen dit och magen kändes som om den höll på att vända sig ut och in. Det var varmt, kvavt och jag försökte inte tänka på det och bara läsa min bok tills jag skulle kliva av.
Jag var en timme tidig så jag strosade runt och såg mig omkring då jag aldrig varit där tidigare sedan satte jag mig ner och fortsatte läsa tills det började bli dags. Det var många som dök upp och då var det ändå många som inte svarade när deras namn blev uppropat. Och så hörde jag det, mitt namn. Nervositeten släppte, jag svarade att jag var närvarande och sedan var det klart. Jag blev vald, jag ska gå Filmvetenskap på Stockholms Universitet ute på Gärdet. Jag kommer spendera mina dagar i filmhuset, läsa, diskutera och se på filmer.
Jag kommer vara en utav de där pretto människorna som säger att allt är Meta och... nej, det hoppas jag verkligen inte men vem vet vad hösten har att erbjuda. Förhoppningsvis en hel del mysiga föreläsningar och seminarium men jag kommer inte att sluta skriva på min bok. Jag kommer fortfarande alltid ha med minst en skönlitterär bok i fickan. Så mycket kan jag lova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0