"I smoke to die"

Höstens läsning om jag själv får välja är dessa tre böcker.
 
Bok 1 - Stockholms Undergång, en novellsamling av skrivarkollektivet Fruktan.
Boel Bermann är en vän till mig och hon skrev även Den nya människan som kom ut förra året.
Nu har hon och ett gäng andra författare som skriver skräcknoveller för Fruktan släppt en novellsamling.
Det ska bli spännande att läsa denna då jag känner fler av författarna som bidragit till skapandet av denna bok.
 
 
 
 
Bok 2 - Girlfriend in a Coma av Douglas Coupland
Den här boken har stått och dammat på hyllan alldeles för länge och det var flera år sedan jag fick den rekommenderad. Nu är det dags!
 
 
 
Bok 3 - Looking for Alaska av John Green
 
Direkt när jag läste ett utdrag från den här boken, på Sandra Beijers blogg, så var jag tvungen att leta upp den på en gång och se vad det var för något! Jag kan ha fel men den verkar helt magisk och jag tror inte att jag har det.Så fort jag har råd så läggs en beställning på den!
 
 
 
Jag får återkomma om böckerna är något att tipsa om längre fram. Varning för seg på att läsa bara, det behöver inte reflektera på boken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0