Mordor, snö och tentahets

Igår satt jag och Dagge och hetspluggade på il Caffe och idag lyckades jag faktiskt få klart en slutuppgift.
Nu börjar jag se lite hopp i alla fall. Får jag bara klart en hemtenta till så kan jag påbörja nästa termin på filmhuset. Det såg riktigt kritiskt ut och det kommer fortfarande vara tungt men huvudsaken är att jag blir antagen så att jag kan söka CSN.
 
Imorse ringde klockan och det var bara att gå upp till jobbet trots att jag endast fått ca fyra timmars sömn.
Så kan livet som student se ut ibland. Sitta uppe på kvällen och plugga tills jag blir klar för att sedan gå upp och jobba tidigt morgonen där efter. Fast jag jobbar inte jätte ofta, är bara tentavakt någon gång ibland.
 
Så det är  vad jag gör nu. Sitter och ser ut genom fönstret på den här eländiga snön som aldrig bör ha kommit.
Jag tyckte nämligen vi hade en perfekt vinter innan det här kom. Nu kommer förmodligen alla tågen stå still men jag hoppas verkligen att Lisa hinner till filmen ikväll.
Vi ska nämligen se Fucking Åmål på bio.
Hoppas tågen rullar på för er med!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0