Måndag - Tacksam del två

Jag ligger lite efter här så vi backtrackar.
 
Måndag kan jag ju på en gång berätta, var inte världens bästa dag.
Jag åkte in till Rådmansgatan för att sätta mig på Stadsbiblioteket och plugga under kvällen. Ha!
Trodde jag ja. Det visade sig vara en röd dag vilket man trodde att jag skulle ha koll på men nej.
Så jag promenerade upp mot Odenplan och gick till café Ritorno istället för att gömma mig i soffan där med en kopp te. En timme fick jag i alla fall innan även de skulle stänga. Jag var för irriterad för att läsa så jag fortsatte på att öva skuggning.
 
 
När jag fortfarande satt på tåget så tog jag en bild på den och slängde upp på instagram. Ibland när jag lägger upp bilder där som jag tecknat så ser jag plötsligt saker som jag inte såg förut, sånt som är fel, kan göras bättre, är snett eller vad det kan vara. Men när jag kikade in på Ritorno för att ta en titt på den så hade en vän till mig väldigt bestämt sagt att den skulle hon ha och att jag inte fick fortsätta med den.
Jag frågade om hon verkligen ville ha den halvfärdig och det ville hon. Tyckte att jag kunde göra en ny om jag ville fortsätta. Så jag pillade bara liiiite till på den innan jag lade ned och började på en ny. Fast inte samma motiv.
Det här var redan omgång nummer två på sjuksköterskan och en gång till tänkte jag inte göra henne.
Hur som helst gjorde det mig lite varm om hjärtat att hon gillade den så mycket!
 
Vad jag illustrerar nu får ni se när jag har kommit lite längre.
 
Men tills dess så tänkte jag visa vad jag gjort hittills. Jag har försökt hitta en ny nisch och så här ser det ut nu.
 
Så kan det alltså se ut när jag sätter pennan mot pappret. Något som endast händer i perioder men jag har kännt mig lite pillig på senaste och det är ett väldigt bra sätt att sysselsätta fingrarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0