Man kan vinka till varandra från balkongerna

Förra veckan så fastnade jag inne i bokhandeln vid en sån där snurrställning. Där stod Novellix fickböcker.
Jag är helt tagen av dessa små vackra böcker. Har två stycken sen tidigare. Dom har både gamla och nya historier och det finns många fina att välja på så jag stod och petade på alla och läste på baksidan och ville inte välja bara fyra men tillslut så blev det dom här.
 
Tänkte börja berätta om "Man kan vinka till varandra från balkongerna" av Elsa Billgren.
 
 
Elsa skriver ju vackert. Det visste jag ju. Jag har ju läst små texter på hennes blogg tidigare som hon har skrivit.
Men jag blev lite besviken på denna novell som är baserad på något minne från en semester i tonåren.
Det började lovande och det finns absolut studer som är fint beskrivna eller väcker ett intresse som senare inte följs upp. Historien knyts inte ihop, man får inte direkt svar på något som berättas och den är ganska rörigt berättad. Jag gillade sista stycket även om jag inte riktigt förstod poängen med det och det kändes inte som att den här korta berättelsen riktigt var genomtänkt vilket kändes väldigt trist. För jag vet att hon kan så himla mycket bättre. Jag kan tyvärr inte riktigt rekommendera denna även om jag gärna vill.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0