När pusslet faller isär

 
Allt började falla på plats efter att ha behövt hjälp med att betala räkningarna den här månaden så har jag fått ett jobb som jag är provanställd på och ett extrajobb som jag trivs något otroligt på!
Jag har aldrig kännt att det är så här roligt att jobba och jag ser verkligen fram emot att gå till jobbet, något jag nog aldrig varit med om riktigt förut. Men! Igår började jag känna smärta i höger handen och den sa ifrån. Jag skulle ha jobbat kvällspasset på Solstugan men var tvungen att sjukskriva mig då jag inte ens kunde vrida ur disktrasan hemma eller diska en kastrull. Idag är det värre men nu har jag och mamsen varit på Apoteket och köpt lite starkare verktabletter och en stödstrumpa.
Jag var rädd för att jag skulle bli sjuk under provtiden. Det här är tusen gånger värre, när man mår bra men inte kan jobba pga en skadad hand, det känns så dumt. Förmodligen har jag en muskelinflammation i handen som går ned i handleden. Det enda jag kan göra är att äta anti-inflammatoriskt och vila handen så mycket som möjligt. Vilket är svårt, man gör verkligen allt med händerna. Well, mycket, väldigt mycket.
Tanken var att jag skulle jobba och skriva under höst och vinter men om jag inte får behålla jobbet pga det här så vet jag inte vad jag ska göra. Än så länge har jag endast kommit in som reserv på SU till hösten och kommer jag inte in där så har jag otroligt begränsade alternativ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0