Den nya människan - Bokmärken

 
I helgen fick jag en förfrågan av min fina vän Boel om jag kunde göra 60 bokmärken åt henne.
Till en början förstod jag inte riktigt vad hon skulle med alla dem till men sen kom jag på det, hon släpper snart sin debut Den nya människan.

Så i måndags åkte jag dit och hämtade dem och var så pepp när jag kom hem att jag satte igång med det samma. Igår höll jag på med det till och från hela dagen. Tyvärr går det inte att göra i ett svep, eftersom jag klipper för hand så krävs precision och koncentration och en bra sax.
 
 
Här var de redo för att åka genom maskinen. Något att tänka på om man inte har laminerat förut är att det är bra om det är ett lite större mellanrum på bilderna, som ni ser på bilden så har jag lagt dem en bit ifrån varandra. Detta är för att jag ska ha fritt att kunna klippa till dem sedan men även för att det blir ett litet luftutrymme där bilden ligger och kanten bilr smalare om det är mellanrum på bilderna. En annan sak som är bra att veta är att lamineringsmaskiner gärna inte tar för tjockt material. Fotografier som är lite tjockare papper ligger precis på gränsen skulle jag säga.
 
 
Sen var de laminerade och idag ska dem klippas till. Dock blev beställningen lite större när jag kom hem till Boel så jag har ca 60 stycken kvar att göra efter att dessa har klippts i ordning.
Jag känner mig så himla hedrad att få göra det här för henne och så glad eftersom min ekonomi legat i botten så länge. Det är så skönt att kunna röra sig lite iaf.
Snart kommer de här små få pryda böcker och förhoppningsvis komma till stor användning för många läsare.
 
Boels bok Den nya människan kommer ni att kunna köpa på Adlibris, Bokia och Bokus.
När jag har läst den så tänkte jag även lägga upp en liten recension.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0