En spontan resa till Uppsala

Igår skulle jag plugga med min vän Magnus. Jag var sen. Han var sen. När vi väl talas vid på telefonen så säger han (klockan är nu ungefär 15:00) att han måste dra till Uppsala klockan fem men undrar om jag kanske vill följa med.
Så fick det bli. Vi han plugga lite gran och sen rusade vi iväg för att hinna med.
 
 
Vi var fem personer som åkte i sällskap med tåget upp och pratade livat på vägen. Jag studerade omgivningen genom fönstret när vi susade fram. Det var längesedan jag såg så mycket fält och skog. Sånt är fint.
 
 
Så var vi framme. Vädret var inte på topp och jag fick enorma skavsår men vi traskade gatan fram tills vi var där.
Det var en mysig liten hemmafest med mat, öl och vin och trevligt sällskap med stimulerande diskussioner.
 
 
Jag och Magnus.
 
 
Här är Anders som det kändes som tusen år sedan vi sågs senast, hans tjej Jessica var där också men jag fick inte med henne på bild.
 
 
Paul och Daniel satt med varsina glasögon och försökte utmanade varandra om vem som kunde se intelligentast ut.
 
 
Tobias gav oss lite historia lektioner. Det var jätte kul att få höra om.
Slutligen begav vi oss hem med sista tåget. Jag var helt mör efter att ha gått hela vägen fram och tillbaka med skavsår men stod ut och njöt av att få ta av skorna när jag väl kommit hem.
 
 
Såhär såg fossingen ut idag. Men det kändes skönt att få vila fötterna i något bekvämare skor idag i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0